سلامت

تکمیل فاز اول بیمارستان شهر قاین ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد

جواد قناعت که روز پنجشنبه در دومین سفر شهرستانی خود به قاینات سفر کرده است، به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان از روند اجرای پروژه بیمارستان دوم شهر قاین بازدید کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاینات در این بازدید گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی قاین با ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در سال ۹۸ شروع شد و اکنون ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس حمیدی‌راد افزود: این بیمارستان که در قالب طرح توسعه به بیمارستان شهدای قاین الحاق شده، طبق قول مساعد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش تخت خواهد داشت تا بیمارستان فعلی (شهدای قاین) را به یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۳۰۰ تختخوابی تبدیل کند.

وی گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه تاکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و تکمیل فاز نخست آن نیازمند اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.

بازدید از مسجد جامع قاین (مربوط به سده هشت ه‍. ق ) از دیگر برنامه‌های امروز استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان قاینات بود.

قناعت همچنین در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه از منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین بازدید کرد.

منطقه نمونه گردشگری بزرگمهر قاین براساس مصوبه آبان سال ۱۳۸۴ هیات دولت و تیر ۱۳۸۵ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان منطقه نمونه گردشگری ابلاغ شد.

این مجموعه با ۵۰۹ هکتار در ارتفاعات کوه ابوذر و قلعه کوه واقع شده که از جنوب به بوستان جنگلی قهستان و از شرق به جاده قاین – بیرجند و کمربندی منتهی می‌شود.

این منطقه با سه گونه جاذبه تاریخی و فرهنگی، طبیعی و انسان شناخت، آرامگاه ابوالمفاخر، آرامگاه بوذرجمهر، قلعه چهل دختر و قلعه کوه چشم‌نوازی می‌کند.

پارک خطی نوربخش، جاده سلامت و هتل سه ستاره از جمله امکاناتی است که در طرح جامع این مجموعه گردشگری دیده شده است.

استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف بررسی میدانی، از پروژه‌های در دست احداث دانشگاه بزرگمهر قاینات نیز بازدید کرد.

دانشگاه بزرگمهر قاینات در سال ۱۳۸۴ به عنوان پردیس دانشگاه بیرجند شروع به فعالیت کرد و سال ۱۳۹۳ با تشکیل سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی به‌صورت مستقل کار خود را ادامه داد.

در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۲۸ عضو هیات علمی و ۵۰ کارمند دارد.

سالن آمفی تئاتر با زیربنای ۶۵۰ مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و ساختمان فاز دوم آموزشی با زیربنای ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌های در دست اقدام طرح توسعه این دانشگاه است.

به گزارش برگزیده های ایران جواد قناعت امروز دومین سفر شهرستانی خود را بعد از نهبندان به قاینات اختصاص داد و به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استان و شهرستان از نزدیک روند اجرای مجتمع فولاد قاینات را مورد بررسی قرار داد و در ادامه از پروژه در دست احداث پادگان غدیر قاین هم بازدید کرد.

این بازدیدها با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسوولان شهرستان قاینات انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به قاینات با حضور در گلزار شهدای شهر نیمبلوک به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قناعت هفته گذشته در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان مرزی نهبندان رفت.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا