مرکزی

تیم‌داری توسط شهرداری تعیین تکلیف شود/ بازنگری در روال ثبت سمن‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، علی اکبر کریمی امشب در نشست وزیر ورزش و جوانان با سمن‌های جوانان، تشکل‌ها و فعالین اردوهای جهادی استان مرکزی اظهار کرد: وضعیت نامشخص تیم‌داری توسط شهرداری اراک باید هرچه سریع‌تر مشخص شود.

وی تصریح کرد: آیین نامه اجاره اماکن ورزشی هیات های ورزشی را دچار چالش کرده که باید در این آیین‌نامه تجدیدنظر شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش کم‌مهری‌هایی را در حق جوانان رقم زد که لازم است حوزه جوانان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کریمی بیان داشت: مجلس  با تفکیک حوزه جوانان از حوزه ورزش موافق است هرچند  تشکیل وزارتخانه جدید را قبول نمی‌کند، اما تشکیل سازمان ملی جوانان ذیل وزارت ورزش می‌تواند مثمر ثمر قرار گرفته و موجب تحول در حوزه جوانان شود که نمایندگان نیز این موضوع را قبول دارند.

وی با اشاره به خلا در قانون جامع برای اداره امور سمن‌ها و تشکیل و ساماندهی آنها گفت: در این زمینه لایحه‌ای ارائه نشده، اما طرح قانون ساماندهی سمن‌ها در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.

 بازنگری در روال ثبت سمن‌ها 

 سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز از بازنگری در روال ثبت سمن‌ها خبر داد و گفت: روند ثبت سمن‌‌ها با بازنگری که هم اکنون در حال انجام است، تغییر خواهد کرد.

 

یامین‌پور افزود: وزارت ورزش و جوانان در تلاش برای اجرایی کردن بحث جایزه کتاب است چرا که این جایزه باید از سوی وزارت ورزش صورت گیرد.

وی بیان داشت: طرح تاسیس ستاد فعالیت جهادی جوانان آماده شده و در دست بررسی است.

یامین پور از کمک‌ بیش از یک میلیارد تومانی به سمن‌های استان مرکزی در سال گذشته خبر داد و با انتقاد از عدم تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی گفت: در شش ماه اخیر جلسه این ستاد به ریاست استاندار مرکزی تشکیل نشده که باید استانداران خود را ملزم به برگزاری این جلسات بدانند.

 انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا