کهگیلویه و بویراحمد

تیم کوهنوردی ۷ نفره شیراز گرفتار در قله «کل خرمن» دنا/ امکان امدادرسانی فراهم نیست

صدیقه رضایی رئیس هیات کوهنوردی دنا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سی‌سخت گفت: تیم کوهنوردی  که در ارتفاعات دنا گرفتار شده‌اند متشکل از ۷ نفر (خانم و آقا) از شیراز هستند که ‌بدون کسب مجوز صعود از هیئت کوهنوردی و با نادیده گرفتن ناپایداری شرایط جوی و علیرغم هشدارهای هواشناسی عازم قله کل خرمن شده‌اند که متاسفانه یکی از اعضای تیم دچار آسیب شکستگی شده است.

رضایی گفت: مطابق آنچه مشهود است  امکان اعزام بالگرد در این شرایط جوی ‌وجود ندارد و اعزام تیم نیز در این ساعت روز غیرمنطقی‌ و‌ پرمخاطره می باشد و به همین دلیل عملیات امدادرسانی فردا انجام خواهد گرفت.

رئیس هیات کوهنوردی دنا اظهار داشت: از کلیه کوهنوردان و گروه‌های مختلف درخواست می‌کنیم به دلیل شرایط جوی ناپایدار و حادثه خیز بودن این مسیر و برودت هوای بسیار سرد از هرگونه اقدام خودسرانه جهت کمک به این کوهنوردان خودداری نمایند چرا که گرفتار بحران و حادثه جدید خواهند شد و عملیات نجات مشکلتر خواهد شد.

به گزارش فارس، قله کل خرمن از بادخیرترین قلل دنا بوده که شرایط جوی کنونی ناپایدارترین و خطرناکترین وضعیت را بوجود آورده است و امکان امدادرسانی هوایی و زمینی به این منطقه را غیرممکن کرده است.

انتهای پیام/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا