اردبیل

ثبت‌نام ۴۰ هزار اردبیلی در قانون جهش تولید مسکن/ ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، محبوب حیدری بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در طرح اقدام مسکن ملی که به قانون جهش تولید تبدیل شد تاکنون ۴۰ هزار نفر در سطح استان اردبیل ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود واجدین شرایط این طرح تا آخر هفته اول دی‌ماه سال‌جاری از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی اعلام شود.

وی افزود: در قالب قانون جهش تولید مسکن برای استان اردبیل ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال پیش‌بینی شده است به طوری‌که استان اردبیل موظف به ساخت سالانه ۲۰ هزار واحد مسکونی شده البته باید این موضوع را در نظر داشت که ساخت‌وساز‌ها در این زمینه تقضامحور خواهد بود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: از مجموع ۸۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای استان، ۴۷ هزار واحد برای مرکز استان و ۳۳ هزار واحد نیز برای سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

حیدری با بیان این‌که اصلی‌ترین موضوع در بحث قانون جهش تولید مسکن تامین زمین است، ادامه داد: تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را تامین کرده‌ایم که تمامی این زمین‌ها با توجه به این‌که داخل محدوده یا خارج از آن قرار دارند باید مقرارات خاص خود از جمله کمیسیون ماده ۵ را سپری کنند لذا به جد پیگیر کارهای اداری و قانونی آن هستیم.

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در اردبیل

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای قانون جهش تولید مسکن در نقاط مختلف کشور، افزود: برای مرکز کشور ۴۵۰ میلیون تومان، برای کلانشهرهایی با جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، کلانشهرهای زیر یک میلیون نفر ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرستان‌ها نیز ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اردبیل اذعان کرد: با شرایط ذکرشده برای واحدهای مسکونی ساخته‌شده در شهر اردبیل ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرستان‌های استان نیز ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و برابر با برآوردهای انجام‌گرفته براساس قوانین این طرح بازپرداخت تسهیلات در اردبیل حدود ۵ الی ۵/۵ میلیون تومان خواهد بود.

حیدری بالا بودن میزان بازپرداخت تسهیلات را به ‌دلیل تورم موجود در سطح جامعه عنوان کرده و آن را از دغدغه‌های مهم دولت دانست و گفت: دولت در قانون جهش تولید مسکن تنها قادر به شناسایی واجدین شرایط و تامین زمین رایگان برای ساخت مسکن است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا