اصفهان

ثبت بیش از ۳۲۰ ایده برای حضور در رویداد «رشدآوند»/ بازیابی هویتی سه نهاد ارزشمند در تربیت کودک

ثبت بیش از ۳۲۰ ایده برای حضور در رویداد «رشدآوند»/ بازیابی هویتی سه نهاد ارزشمند در تربیت کودک

به گزارش برگزیده از اصفهان، عبدالرسول احمدیان در این ارتباط اظهار کرد: بیش از ۳۲۰ ایده برای حضور در نخستین رویداد ملی «رشدآوند» ثبت شده که یک ‌سوم ایده‌ها از استان اصفهان است.

وی در ارتباط با طرح رویداد ملی رشد آوند توضیحاتی ارائه کرد و افزود: خانواده اصلی‌ترین نهاد تربیتی برای کودکان و نوجوانان است و این در حالی است که در سالهای اخیر جایگاه این نهاد مهم تربیتی با هجمه های فرهنگی تضعیف شده است.

وی با بیان اینکه هچنین مدرسه به عنوان اصلی‌ترین نهاد فرهنگی و تربیتی دچار ضعف های بسیاری است، تاکید کرد: مسجد نیز یکی از سالم‌ترین نهادهای تربیتی است اما امروزه جایگاه با آن وجود نقشی که در دین ما برای ان تعریف شده است کاهش یافته است و شاهد حضور کمتر نوجوان و جوانان در این نهاد فرهنگی – تربیتی هستیم.

رئیس‌ دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت بازیابی هویتی سه نهاد ارزشمند خانواده، مدرسه و مسجد در تربیت کودکان و نوجوانان گفت: رویداد «رشدآوند» دقیقا همین هدف را دنبال می کند.

وی ادامه داد: در حقیقت در طی این رویداد ایده های مختلفی که به شناسایی، معرفی و ارتقای روش‌های تربیتی این سه نهاد در یک فرایند هدفمند کمک می کنند را احصا می کنیم و رویدادهایی که اجرایی شدند و یا بستری برای رشد پیدا نکردند هر دو مدنظر ما هستند.

ثبت مالکیت ایده ها

احمدیان با اشاره به اینکه در این رویداد جامعیت و دربرگیری ایده مهم است بدین معنا که ایده هایی امتیاز بیشتری دارند که محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص، نهاد مالی یا علمی خاص نباشند، گفت: ثبت مالکیت ایده ها در این رویداد مدنظر است ضمن اینکه طرح‌های موفق مستندسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ایده های این رویداد در قالب سایت، کتاب، مستند تلویزیونی و نمایشگاه استفاده می شود، گفت: مشاوره رایگان متخصصان در طول برگزاری رویداد به پرورش ایده‌های رسیده کمک می کند.

در ادامه صادق امینی دبیر اجرایی رویداد ملی «رشدآوند» اظهار کرد: ده نمونه از ایده های موفق در این راستا احصا شده و روی سایت برای الگوگیری مخاطبان قرار داده شده است.

مشاوره رایگان برای ایده پردازان

وی افزود: رشد آوند نسبت به رویدادهای مشابه نوآوری هایی دارد و قرار است همه ایده های رسیده به دست ما بازنشر شود؛ ایده پردازان از امکان مشاوره رایگان بهره مند هستند و تمام موارد اشکال های طرح به آنها انتقال داده می شود.

امینی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی و هدف این رویداد کودکان و نوجوانان هستند،تاکید کرد: مخاطبان باید دقت کنند که هم خوانی ایده با فرهنگ اسلامی و ایرانی ضرورت دارد و استفاده از ظرفیتهای محلی منطقه ای نیز در امتیازات داوری نهایی مدنظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمع شدن این طرح ها در کنار یکدیگر به تقویت آنها کمک می کند و ایده گرفتن از یک طرح می تواند به ارتقای طرح های دیگر منجر شود، گفت: قبل از داوری آثار، در یک جلسه بر خط تمام فاکتورهای موثر فرایند داوری و رتبه دهی به شکل شفاف به اطلاع ایده پردازان می رسد و آنها یک هفته برای تکمیل ویرایش و بازنویسی طرح خود فرصت دارند.

با بیان اینکه ایده هایی که به دبیرخانه رسیده است غنی است، تاکید کرد: با توجه به آسیب هایی که در رویدادهای ایده پردازی وجود دارد، محدودیت در ارسال ایده را قرار دادیم تا هر نفر بهترین ایده های خود را به ثبت برساند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا