اردبیل

ثبت روز بدون فوتی کرونایی در استان اردبیل/ وضعیت اردبیل و مشگین شهر آبی شد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند که بر این اساس تعداد بستری‌شدگان به ۱۳۰ بیمار رسید.

وی افزود: ۳۳ بیمار کرونایی نیز به‌صورت سرپایی در مراکز درمانی استان تحت نظر قرار دارند و در شبانه‌روز گذشته ۱۸ بیمار نیز خوشبختانه با بهبود نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۳۲ بیمار کرونایی نیز با وضعیت نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و در شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا ثبت نشده است.

وی به تزریق یک‌میلیون و ۷۱۶هزار و ۵۶۳ دز واکسن مقابله با کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۹۰۰هزار و ۸۱۸ دز واکسن در مرحله اول، ۷۶۷هزار و ۲۲۵ دز مرحله دوم و ۴۸هزار و ۴۸۶ دز مرحله سوم تزریق شده است.

اردبیل و مشگین شهر آبی شد

حبیب‌زاده با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان‌ها تصریح کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اصلاندوز و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله‌سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه امیکرون و شکننده بودن وضعیت موجود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن از جمله مواردی هستند که نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا