خراسان شمالی

ثبت هزار و ۸۰۰ مورد آسیب دیدگی لوازم برقی در خراسان‌شمالی/ کشف ۹۳۰ دستگاه ماینر از ابتدای سال ۱۴۰۰

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، علیرضا صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در تابستان رخ می دهد، اظهار کرد: تابستان گذشته یکی از پرمصرف‌ترین‌ها بوده است که در ۱۵ مرداد گذشته در استان پیک مصرف مجموع صنایع بزرگ و مشترکان ۴۵۰ مگابایت بوده است.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی میزان مصرف پیک روز در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد و پیک شبانه هشت درصد مصرف افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اضافه کرد: این در حالی است که متوسط رشد پیک مصرف در دنیا یک درصد و رشد پیک مصرف کشور دو درصد است اما در خراسان شمالی رشد قابل توجهی بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیک مصرف پایین است و بیشترین مصرف همزمان ۲۰ مگابایت است.

صبوری اضافه کرد: مصرف برق در استان در پنج گروه مشترکان مصرف خانگی، عمومی، اداری، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف است که در سال گذشته ۳۷ درصد مصرف خانگی، ۹ درصد تعرفه عمومی، ۱۸ درصد صنعتی، ۲۷ درصد کشاورزی و مابقی مربوط به مصارف تجاری است.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که در تعرفه کشاورزی در استان یک درصد مشترک وجود دارد اما میزان مصرف آنها ۲۷ درصد مصرف برق در استان است که در مقایسه‌ با تعداد مشترکان مصرف بالاست.

صبوری گفت: رمز ارزها در کشور مصرف بالایی دارند که در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹۳۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کشف شد که براساس پیگری های صورت گرفته تعدادی از این مصرف کنندگان با دریافت مجوز نسبت به استفاده از ماینر و تعدادی با تجمیع در شهرک های صنعتی برق طرح رمز ارز را تحویل گرفتند.

وی یادآور شد: نیروگاه شیروان یکی از پرمصرف ترین مصرف کنندگان خراسان شمالی است، در فصل زمستان روزانه ۳.۵ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه داده می شود و باتوجه به اینکه استان خط انتقال سوخت ندارد سوخت جایگزین با تریلی وارد استان می شود.

صبوری خاطرنشان کرد: تا الان خاموشی نداشته ایم و روند انتقال سوخت در مقایسه با سال های قبل خیلی بهتر شده است.

این مقام مسئول گفت: برای تامین برق استان روزانه معادل ۶۰ تریلی ۳۰ هزار لیتری باید سوخت در نیروگاه سوخته شود که در حال حاضر ۶۰ هزار میلیون لیتر سوخت در نیروگاه ذخیره شده است.

صبوری در پایان با اشاره به اشتباه بودن عدد ۳ هزار مشترک آسیب دیده از نوسانات برق در استان، اظهار داشت: تعداد هزار و ۸۰۰ مورد آسیب دیدگی لوازم خانگی برقی در سامانه ثبت شده است و طبق توافق با شرکت بیمه گر در حال بررسی این موضوع هستیم. 

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا