تهران

ثبت ۳۰ وقف جدید در استان تهران از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، مجتبی عبداللهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت ۳۰ وقف جدید در استان تهران از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: همه وقف‌ها به شکل ملک بودند که با نیات مختلفی از جمله عزاداری سیدالشهدا(ع)، کمک به بیماران، کمک به ایتام و کمک به خانواده‌های نیازمندان وقف شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف گفت: اگر مردم را با ویژگی‌های وقف آشنا کنیم، آنها متوجه می‌شوند با وقف اموال منقول و غیرمنقول، ثروت و دارایی شان ماندگار می‌شود و از بین نمی‌رود و اگر مردم به سمت وقف اموال خود بروند، دیگر فقیر و نیازمندی در جامعه دیده نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ترویج فرهنگ وقف را ضروری دانست و بیان کرد: متاسفانه در ارتباط با ترویج فرهنگ وقف کار کمتری انجام گرفته است، باید تلاش کنیم مردم با مزایا و اثرات وقف بیشتر آشنا شوند.

عبداللهی با بیان اینکه ۸۳۰ نیت مختلف برای وقف داریم، تصریح کرد: در گذشته وقتی صحبت از سازمان اوقاف می شد، نگاه‌ها به این سمت می‌رفت که سازمان اوقاف نهادی است که موقوفاتی دارد و وظیفه‌اش نظارت و حفظ این موقوفات و رسیدگی به نیات واقفان است.

وی در ادامه درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده در موقوفات را باعث اجرای بهتر نیات واقفین دانست و افزود: در سازمان اوقاف تمام تلاش مان را می‌کنیم تا نیات واقفان به درستی انجام شود، چرا که این کار باعث محرومیت زدایی و فقرزدایی در جامعه می‌شود. نگاه سازمان اوقاف تغییر کرده است و با ایجاد ثروت سازی در همه موقوفات به سمتی که کشور نیاز دارد، حرکت می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف تنها در موضوع وقف املاک و نگهداری از موقوفات حرکت نمی‌کند، بلکه با تحولی که در این سازمان رخ داده است، فعالیت‌های جدیدی متناسب با نیاز کشور و با محوریت تکنولوژی و دانش بنیان شروع کرده است.

 انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا