ایلام

ثبت ۲۶۱ مورد چند قوزایی در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز سید محمد علی تقوی مدیر کل ثبت احوال استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بروزترین آمار در اختیار ثبت احوال است؛ ساماندهی ثبت وقایع حیاتی شامل ازدواج، ولادت، طلاق، فوت در موعود قانونی انجام و در سامانه بروز ثبت و ضبط می‌شود.

وی افزود: بر اساس برآورد آماری، جمعیت ایلام تا پایان نیمه اول سالجاری در مجموع ۶٠۷ هزار نفر است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: در نه ماهه سالجاری ۵۸٠۷ واقعه ولادت، ۲۵۱۸ فوت، ۳۱۴٠ ازدواج و ۶۸۹ مورد طلاق ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزان ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳/۵ درصد کاهش، فوت ۱٠ درصد کاهش، ازدواج بیش از ۱۲ درصد کاهش و طلاق ۱۲ درصد افزایش یافته است.

تقوی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه ۲۶۱ چند قلوزایی در استان ثبت شده که از این تعداد ۱۲۹ مورد دوقلو و یک مورد سه قلو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: در نه ماهه سالجاری ۲۳ هزار و ۸۵٠ جلد شناسنامه مکانیزه صادر و ۱۷ هزار نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۷٠۷ درخواست تغییر نام و نام خانوادگی صورت گرفته که از این تعداد، ۵۷۱ مورد تغییر نام و ۱۳۶ مورد نیز مربوط به تغییر نام خانوادگی بوده است.

مدیرکل ثت احوال ایلام تصریح کرد: در نه ماهه سال جاری ۳۶۲ پرونده فاقدین شناسنامه در ایلام تشکیل شده که از این تعداد ۱۰۳ پرونده منتج به صدور شناسنامه و ۲۵۹ مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

تقوی گفت: از مجموع ۵۰۳ نفر فاقد شناسنامه (معاودین و مادر یرانی) شناسایی شده در استان که اقدام به تشکیل پرونده داده‌اند، تعداد ۲۰۵ نفر پرونده آنها تعیین تکلیف و شناسنامه برایشان صادر شده است.

وی ادامه داد: ۲۹۸ نفر باقیمانده پرونده آنها در حال سیر مراحل قانونی خود در مراجع امنیتی و انتظامی استان است که به محض دریافت پاسخ استعلامات این پرونده‌ها سریعاً تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: میانگین سن ازدواج در ایلام یک سال بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: پروژه سببی نسبی طی ۲ ماه گذشته در کشور درحال اجرا است و در این طرح اطلاعات همه افراد در پایگاه جمعیتی ثبت می شود و هر شخص می‌تواند اطلاعات هویتی خود و سایر افراد وابسته به خود را به صورت درخت واره و شجره نامه داشته باشد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا