چهارمحال و بختیاری

ثبت ۶۱ درصد اطلاعات کالایی و تراکنش انبارهای چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تجارت

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی با اشاره به الزام خرید و فروش برخی کالاها در سامانه جامع تجارت، گفت: تجار، تولیدکنندگان و واحدهای عمده و خرده‌فروشی با دریافت کد نقش از سامانه جامع تجارت محصولات استراتژیک از جمله سیمان، مقاطع فولادی و پتروشیمی و همچنین کالاهای اساسی نظیر برنج، گندم، شکر، آرد، مرغ و مواد شوینده را مبادله می‌کنند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: ثبت‌نام تجار و واحدهای عمده و خرده‌فروشی در این سامانه سبب می‌شود تا تمامی کالاهای اساسی و مهم در استان قابل رصد باشد و از هرگونه احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۹ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۰۲ واحد گروه کالایی در ۴۳۲ انبار پربارش و پرتراکنش چهارمحال و بختیاری موجود است، عنوان کرد: این میزان در ۵۴ گروه کالایی از جمله فولاد، سیمان، برنج، روغن نباتی، چای، سیگار، شکر، قند، گوشت، مواد ضدعفونی‌کننده و … ذخیره شده‌اند.

رستمی اظهار داشت: انبارداران جهت آگاهی، آموزش و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی روند و فرآینده ثبت اطلاعات در سامانه‌های جامع انبارها و تجارت می‌توانند به سازمان صمت استان مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با استفاده از این سامانه‌ها، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۶۱ درصد اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا