کهگیلویه و بویراحمد

جاده همچنان بوی مرگ می‌دهد/لزوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد همچنان جان می‌گیرند، آمارهای پزشکی قانونی هم از افزایش مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی حکایت دارد.

کامروز امینی در گفت‌وگو با یکی ار رسانه‌ها با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱۷مورد فوت ناشی از تصادفات در استان داشتیم گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از این تعداد فوت ناشی از تصادفات ۹۰ نفر آقا و ۲۷ نفر خانم بودند و بیشترین تصادفات با ۷۹ فوتی مربوط به شهرستان بویر احمد است.

امینی با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند بیان کرد: ۲۱ فوتی مربوط به شهرستان گچساران و ۱۶ نفر مربوط به شهرستان کهگیلویه و یک مورد مربوط به باشت بوده است.

اما سه عامل انسان، خودرو و جاده در تصادفات نقش دارد که برای کاهش تصادفات نیاز به اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محورهای استان است.

طبق اعلام حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ۶ ماهه امسال ۵۰ نقطه حادثه‌خیز کم هزینه و زودبازده با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اصلاح شد.

همچنین طی همین مدت ۴ نقطه حادثه‌خیز و پرهزینه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال حذف شد.ضمن اینکه در صورت تامین اعتبار، سایر نقاط حادثه‌خیز حذف و اصلاح می‌شوند تا شاهد افزایش جانباختگان حوادث رانندگی در محورها و نقاط حادثه‌خیز نباشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا