گلستان

جامعه اهل سنت آمادگی برگزاری نماز باران را در کنار دیگر برادران دینی دارد

حاج آخوند‌ عبدالباسط نوریزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در گرگان اظهار کرد: نماز باران یا استسقاء در زمان خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی در طلب باران از خداوند‌خوانده می شود و گرچه هم فرادی و هم به جماعت می‌توان خواند ولی استجابت ان در جماعت بیشتر است.

وی تصریح کرد: این نماز در روایات و احادیث معتبر در زمان بارش کم توصیه شده و در فقه اسلامی چه اهل سنت و چه اهل تشیع توصیه شده است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هرگاه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، کم‌فروشی، عدم پرداخت زکات، خیانت و دیگر  منکرات در جامعه رواج یابد، خداوند رحمت خود را از بندگانش دریغ کرده تا بندگان متوجه گناهان خود شده و به درگاه وی توبه کنند.

وی ادامه داد: در این زمان هرگاه بندگان به حالت تضرع و خشوع و خضوع نزد خداوند رفته و ضمن توبه و استغفار‌طلب باران کنند بی‌شک خداوند رحیم و رحمان رحمت خود را نازل خواهد کرد.

اخوند نوریزاد گفت: بهتر است قبل از خواندن این نماز فراخوان عمومی شده و از همه مردم بخواهند در صورت توانایی سه روز را روزه بگیرند و بهتر آن است که در یکی از روزهای جمعه و یا دوشنبه این نماز در منطقه وسیع بیابانی و بدون مسقف به طور جماعت خوانده شود.

وی بیان کرد: جامعه اهل سنت در کنار دیگر برادران دینی خود آمادگی برگزاری نماز باران را دارد.
انتهای پیام/۲۳۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا