سلامت

جامعه پزشکی کشور ماهیانه ۸۰‌میلیون‌نفر خدمت انجام می‌دهد

به گزارش عصر سه‌شنبه مرکز خبر حوزه، محمد رئیس‌زاده در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه در قم اظهار داشت: برخی از فعالیت‌ها و مداخله‌ها در امور پزشکی شایسته نیست و عده‌ای خود را منتسب به روحانیت می‌دانند، چنین فعالیت‌هایی را بدون مجوز انجام می‌دهند و یا در عطاری‌ها در زمینه درمان مداخله‌هایی دارند، معتقدم در این باره باید راهکاری اندیشید و تاکنون حوزه موضع خوبی در این فعالیت‌ها گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شانیت و جایگاه جامعه پزشکی است، با توجه به اعتماد مردم، حفظ این جایگاه ضروری است و نباید اجازه داد دچار خدشه شود.

وی با بیان اینکه قاطبه جامعه پزشکی با گذشت و ایثار مشغول به خدمت هستند گفت: تخلف ها درصد بسیار کمی دارد و گاهی بسیاری از خدمات توسط رسانه‌ها زیر سوال می‌رود و این باعث ازبین رفتن اعتماد مردم می‌شود.

رئیس زاده ادامه داد: نوع نگاه رهبر معظم انقلاب و کلام‌شان در مقایسه با دیگر مسئولان بسیار متفاوت و ارزشمند است، معظم له جامعه پزشکی را تکریم می‌کنند اما برخی از مسئولان نظرشان متفاوت و برگرفته از قضاوت‌های سطحی است و هجمه‌هایی در مورد فرار مالیاتی، زیرمیزی گرفتن‌ها و برخی از تخلف‌ها مطرح می‌شود که در مقابل خدماتی که صورت می‌گیرد بسیار ناچیز است.

رئیس نظام پزشکی کشور گفت: روحانیت و حوزه نقش مهمی در شان جامعه پزشکی دارند، بسیاری از پزشکان جوان و فارغ التحصیل از مشکل‌های معیشتی رنج می‌برند، در حال حاضر از میان ۱۵۸ هزار پزشک، تعداد کثیری در مضیقه معیشتی هستند.

وی در بخشی از سخنان خود بیان کرد: سبک زندگی مراجع معظم، نشان دهنده زندگی سالم براساس آموزه‌های دینی است و اهتمام حوزه به مقوله سلامت ارزشمند می‌باشد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا