گیلان

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا: تهدیدات خارجی را پشت مرزها نگه‌داشته‌ایم

سردار جلال ستاره  جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز در کشور، اظهار کرد: با تلاش نیروی‌های مسلح و مرزبانی، از امنیت بالایی برخورداریم.

تهدیدات خارجی را پشت مرزها نگه‌داشته‌ایم

وی با بیان اینکه مرزبانی تهدیدات خارجی را پشت مرزها نگه داشته‌ است، افزود: تلاش نیروهای مسلح دور نگه‌داشتن تهدیدات دشمن در پشت مرزها است و تاکنون نیز تنش ها را از مرز های ایران دور کرده و همواره توصیه ما حل مشکلات کشورهای هم‌مرز با ایران از طریق گفت‌وگو است.

 سردار ستاره، هوشمندسازی مرزها را از رویکردهای مرزبانی دانست و افزود: روش های سنتی هزینه‌بر بوده و دستیابی به هدف‌های امنیت مرزی را سخت می‌کند.

وی به تحصیلات عالیه فرماندهان مرزبانی و به‌کارگیری از نیروهای متخصص علوم و فنون نوین در مرزبانی اشاره کرد و گفت: با نگرش کنونی و حمایت مسؤولین مرزبانی از حفظ و حراست سنتی مرزها فاصله گرفته و به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود.

امنیت مرزی کاملا برقرار است

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا وی با اشاره به اینکه امنیت در مرزها در بهترین حالت ممکن قرار دارد، افزود: هم‌اکنون در نقطه صفر مرزی کشاورزی و صنایع فعال هستند که این نشان میدهند امنیت در مرزها به صورت کامل برقرار است.

ایران کشور ممتاز امنیت مرزی در منطقه است

سردار ستاره را از کشورهای مطلوب با امنیت مرزی در منطقه دانست و گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و به اذعان جهان در بین کشورهای منطقه از کشورهای ممتاز در امنیت مرزی است.

توسعه اشتغال مرزنشینان در ارتقای امنیت مرزی موثر است

وی با تأکید بر اینکه مرزنشینان بهترین حامی و پشتیبان مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند بیان کرد: ما معتقدیم با توسعه اشتغال و کارآفرینی در مرزها امنیت مرزی به شدت افزایش پیدا می‌کند.

۳۰ درصد مرزهای ایران هوشمند‌ند

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا هوشمندسازی مرزها در جنوب شرق و شمال غرب را بیشتر از دیگر نقاط مرزی دانست و افزود: حدود ۳۰ درصد مرزهای کشور هوشمندسازی شده اند و در مابقی نقاط مرزی هوشمندسازی به صورت گسترده در حال انجام است.

امنیت مرزی در گیلان پیشرفته و مترقی است

سردار ستاره با اذعان به اینکه گیلان از دیرباز از مرزهای خوب کشور بوده، گفت: پروتکل‌های امنیتی در مرز گیلان پیشرفه و مترقی است و خوشبختانه در آب‌وخاک مرزی گیلان به هیچ وجه اختلاف وجود ندارد.

وی همچنین همکاری مرزی بین دو کشور ایران و آذربایجان را مطلب دانست و افزود: همکاری مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه به‌ویژه آذربایجان مطلوب است اما خواستار تعامل بیشتر این کشور با ایران هستیم.

به گزارش فارس، با حضور جانشین فرمانده مرزبانی ناجا، سرهنگ نادرخانی تودیع و سرهنگ اصغر بازگیر به عنوان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا