خراسان شمالی

جایگاه کمرنگ آبنبات خراسان شمالی در بازارهای جهانی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز حسین حاجی بگلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام جایگاه کمرنگ آبنبات خراسان شمالی در بازارهای جهانی، اظهارکرد: در حالی که جایگاه محصولات در بازارهای جهانی، توسط صادرکنندگان بخش خصوصی مشخص می شود اما آبنبات خراسان شمالی هنوز جایگاه خود را در این بازارها پیدا نکرده است.

وی افزود: با توجه به این که آبنبات از جمله صنوف تولیدی است، درصدد هستیم امسال میز آبنبات را به عنوان صنف تولیدی در استان برگزار کنیم. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند جلسه با حضور اتحادیه آبنبات ریزان، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف برگزار کردیم و راجع به مشکلات تولید صحبت های اولیه انجام شده است. 

وی افزود: امیدواریم با رفع ایرادات و افزایش ماندگاری، راهی برای صادرات آبنبات استان باز شود و بتوانیم آبنبات باب طبع مصرف کنندگان خارجی را تأمین کنیم. 

حاجی بگلو گفت: اگرچه در حال حاضر بسته بندی های صادراتی این محصول مناسب است اما هنوز میزان صادرات آن کم است و در نظر داریم با برگزاری میز آبنبات، راهکارهای بیشتری برای صادرات ارائه شود. 

وی همچنین افزود: در تولید آبنبات با مشکلاتی مواجه هستیم به همین دلیل سال گذشته تنها به ارزش ۳۱ هزار دلار به کشور عراق و ۷۶ دلار به کشور امارات صادرات محدود آبنبات صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری و مالی، امکان حضور مهمان از کشورهای خارجی در میز وجود ندارد.

انتهای‌پیام/ز/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا