لرستان

جراحی بزرگ در متن مالی شهرداری

مجید دریکوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول عمر شهرداری خرم‌آباد تجمیع بودجه و مباحث مالی شهرداری انجام می‌شود، عنوان کرد: با این کار مشکلات قدیمی شهرداری مانند عدم توازن، دیرپرداخت کردن حقوق‌ها و موارد دیگر که به طور مستقیم در رضایت مردم و پرسنل شهرداری تأثیر گذار بود تمام می‌شود.

وی افزود: با تجمیع مباحث مالی درواقع جراحی بزرگی در متن مالی شهرداری رخ می‌دهد و به نوعی دخل و خرج شهرداری یک کاسه می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: نکته مهم اینکه پرداخت حقوق به طور متمرکز و در شهرداری مرکزی انجام می‌شود و هر سازمان و شهرداری برای خودش حقوق پرداخت نمی‌کند، یا همه با هم حقوق دریافت می‌کنند یا اگر تاخیری هست برای همه هست.

دریکوند با اشاره به اینکه تحقق این موضوع نیازمند مقدماتی است، عنوان کرد: حسابرسی، بستن بودجه یکسان، دفاتر کارگزاری و موارد دیگر که جزو مقدمات کار  است در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن تجمیع مباحث مالی شهرداری خرم‌آباد بسیاری از کارها مانند وصول عوارضات و پروانه ساخت به دفاتر کارگزاری واگذار می‌شود‌، افزود: با فعال شدن دفاتر کارگزاری دیگر نیازی نیست شهروندان برای کارهای خود به شهرداری مراجعه کنند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: تجمیع مباحث مالی شهرداری چند مزیت دارد، یکی اینکه شهرداری موظف می‌شود زیر ساخت الکترونیک را تقویت کند از طرفی در کار مردم تسهیل می‌شود، موضوع دیگر تقویت شفافیت است.

دریکوند اضافه کرد: همچنین انتظار می‌رود عوارضات بیشتری به شهرداری واریز شود که در مقابل خدمات بهتری ارایه می‌شود، آزادسازی نیروها نیز از دیگر مزیت‌های این کار است.

وی با بیان اینکه هر کاری در ابتدا ممکن است نواقصی هم داشته باشد، خاطر نشان کرد: اما ناگزیر هستیم تجمیع فعالیت‌های مالی شهرداری را انجام دهیم‌ زیرا عدم بالانس باعث شده شهرداری خرم‌آبادحواشی زیادی داشته باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: به عنوان نمونه اگر شهرداری منطقه یک خوب و به روز حقوق پرداخت می‌کند بسیاری از نیروهای متقاضی فعالیت در این منطقه هستند که تجمع نیرو در این منطقه و از طرفی کمبود نیرو در شهرداری منطقه سه را به دنبال دارد.

دریکوند ادامه داد: اما با تجمیع فعالیت‌های مالی شهرداری از نیروهای  تخصصی در جای خود استفاده می‌شود و یک سد بزرگ از روی شهرداری برداشته می‌شود،زیرا یکی از چالش‌های اساسی شهرداری نیروی انسانی است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: همه تلاش ما این است که لایحه تجمیع عوارض و بودجه برخلاف سال‌های گذشته که با تاخیر انجام می‌شد به موقع تحویل داده شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا