سیاسی

جرم‌انگاری خدمات کاذب درمانی/هزینه‌های درمانی به ۳۰ درصد کاهش می‌یابد

جرم‌انگاری خدمات کاذب درمانی/هزینه‌های درمانی به ۳۰ درصد کاهش می‌یابد

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در توضیح مصوبات امروز اعضای کمیسیون متبوعش در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: کمیسیون در جریان بررسی مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که سهم پرداختی و هزینه‌های درمانی از جیب مردم تا پایان برنامه هفتم به ۳۰ درصد کاهش یابد، پیش از این، این رقم دو برابر بود.

وی افزود: در مصوبه‌ای دیگر دولت مکلف شد تا پایان برنامه هفتم توسعه، استقرار صد درصدی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرایی کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین با تصویب اعضا همه ارائه دهندگان خدمات سلامت موظف به رعایت تعرفه‌های دولتی شده و عدم رعایت قانون در این حوزه جرم خواهد بود.

زنگنه در ادامه بیان کرد: همچنین کمیسیون تلفیق وزارت بهداشت را مکلف کرد تا نسبت به استانداردسازی ارائه خدمات درمانی و کاهش خدمات کاذب و القایی تا پایان سال اول برنامه هفتم توسعه اقدام کرده و استاندارد خدمات درمانی و راهنمایی تجویز دارو را ابلاغ کند.

نماینده تربت حیدریه در مجلس اضافه کرد: متاسفانه به جهت اینکه ما شاهد خدمات درمانی کاذب هستیم. لذا کمیسیون این موضوع را قانونمند کرد تا پس از این دیگر پزشکی هر بیماری را به مراکز خدمات خاص ارجاع ندهد. همچنین برای این موضوع جرم انگاری در نظر گرفته شد تا بخش زیادی از هزینه‌های درمانی مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کاهش یابد.

انتهای‌ پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا