خراسان رضوی

جریان گاز سازمان‌های دولتی که نسبت به دستورالعمل بی تفاوت باشند قطع می شود

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «محسن نجات» افزود: شرکت گاز استان موظف به کنترل و پایش اجرای دقیق این دستورالعمل است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰درصد گاز استان در نیمه دوم سال در بخش خانگی و عمومی مصرف می شود و متاسفانه همه ساله با شروع فصل سرما شاهد مصرف لجام گسیخته و خارج از استاندارد گازطبیعی در بخش خانگی هستیم.

نجات افزود: شهرستان مشهد با حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک گازطبیعی به تنهایی به اندازه چندین استان کشور گاز مصرف می کند که این مهم نیازمند بازنگری جدی شهروندان درباره رفتار مصرفی است. مشهدی‌ها می توانند با همدلی و تعامل الگوی دیگر کلان شهرهای کشور در مصرف بهینه گاز شوند. راهکارهای بسیار ساده‌ای همانند استفاده از البسه گرم و مناسب و خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق های بدون استفاده در منزل وجود دارد که شهروندان می توانند با استفاده از آن مصرف گاز خود را کاهش داده و موجب پایداری گازرسانی به همه بخش های مصرفی در روزهای سرد شوند.

گفتنی است که با ورود اولین موج سرمای امسال، میزان مصرف گازطبیعی استان ۱۱ درصد در هفته آخر آبان ماه سال۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا