Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
جریمه کادر درمان در ایلام به جای حق‌الزحمه - خبرگزاری برگزیده های ایران
ایلام

جریمه کادر درمان در ایلام به جای حق‌الزحمه

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز در تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰، حدود ۵۰ نفر از دانشجویان مقطع کارورزی پزشکی در فضای داخلی ستاد علوم پزشکی و در مقابل درب ورودی دانشکده علوم پزشکی ایلام تجمع کردند.

بنا به گفته خود دانشجویان مطالبه آنان پرداخت حق‌الزحمه کشیک‌های کرونایی بوده که مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اقدامی جالب توجه و در پاسخ به این مطالبه، طی حکمی به مدت سه ماهه کارورزی این دانشجویان را تعلیق و از ورود آنها به دانشگاه جلوگیری می‌کند.

از تاریخ یکم فروردین موظف به پوشش کشیک‌های کرونا در بیمارستان شدیم 

یکی از این دانشجویان آقا که مایل نبود اسمش را در گزارش ذکر کنیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ما ۷۲ نفر از دانشجویان پزشکی مقطع کارورزی (اینترنی)، ورودی سال ۹۴ که در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید مصطفی خمینی مشغول تحصیل هستیم.

وی ادامه داد: از تاریخ یکم فروردین ماه سال جاری بدون هیچ ابلاغیه‌ی مشخص و یا قانون واضح و به دور از آیین‌نامه آموزشی، توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام موظف به پوشش کشیک‌های کرونا در هر دو بیمارستان مذکور شدیم. 

این دانشجوی مقطع کارورزی پزشکی بیان کرد: در آن زمان با اوج گیری پاندومی کرونا، وظیفه شرعی، اخلاقی و حرفه‌ای خود دانستیم که با وجود شرایط سخت و تحصیل همزمان و علی‌رغم نبود کشیک کرونا در آیین نامه آموزشی برای کارورزان، خالصانه همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، جان خود و خانواده‌هایمان را کف دست گرفته و به بیماران کرونایی که حتی خانواده‌هایشان از آنها دوری می‌کردند خدمات لازم را ارائه کردیم.

وی در پایان با ابراز تأسف تاکید کرد: طی این ۹ ماه پیگیری‌ها و نامه نگاری‌های فراوانی هم با مسؤولین مربوطه اعم از دانشکده پزشکی ایلام، معاون آموزشی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بازرس دانشگاه مبنی بر اخذ ابلاغیه مشخص یا تعیین حق‌الزحمه برای پوشش کشیک‌های کرونا انجام شد اما در نهایت هیچ اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفت و حتی هیچ جوابی هم به نامه‌های ارسال شده طی ۹ ماه گذشته داده نشد.

از تاریخ یکم آذر ماه کشیک‌های کرونا را پوشش ندادیم

در ادامه یکی از خانم‌های دانشجوی مقطع اینترنی پزشکی که همانند نفر قبل مایل به ذکر نامش نبود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با توجه به اختیاری بودن کشیک‌های کرونای کارورزان از طرف وزارت بهداشت و با توجه به تعیین حق‌الزحمه مشخص توسط سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای کارورزان که بخش‌های کرونا را پوشش داده‌اند؛ ما هم در تاریخ ۲۴ آبان سال جاری که کشور به لطف خداوند و تلاش کادر درمان از پیک کرونا گذشته بود، با بازرس و رئیس دانشگاه مکاتبه کردیم و اطلاع دادیم که علی‌رغم میل باطنی در صورت عدم وجود ابلاغیه مشخص و عدم توجه به خواسته‌های به حق خود، دیگر قادر به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص پوشش کشیک‌های کرونا از تاریخ یکم آذر ماه سال جاری نخواهیم بود.

صدور تعلیق سه ماه و تجدید دوره دانشجویان توسط رئیس دانشکده پزشکی

وی افزود: در فرصت یک هفته‌ای پایان آبان ماه که ما منتظر پاسخ مسؤولین بودیم، به جای رسیدگی به مطالبات به حق ما که از طرف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سربازان مدافع سلامت نامیده شده‌ایم؛ دانشکده پزشکی ایلام نه تنها هیچ پاسخی به نامه‌های ما نداد بلکه از ابتدای آذرماه بارها ما را از کلاس‌های آموزشی محروم کرد و در تاریخ ۲۷ آذر سال جاری توسط رئیس دانشکده پزشکی ایلام به صورت کتبی نامه‌ی رسمی تعلیق سه ماهه و تجدید دوره ما صادر شد.

این دانشجوی مقطع کارورزی پزشکی گفت: بعد از صدور این نامه با بی‌احترامی هر چه تمام‌تر به حراست بیمارستان و انتظامات دستور داده شد که ما را از بیمارستان شهید مصطفی خمینی بیرون کرده و از ورود ما به بیمارستان ممانعت به عمل آید.

وی ادامه داد: مطالبه‌ی ما یک مطالبه صنفی است و ما هیچ انگیزه سیاسی و یا مشکل آفرینی نداریم و نامه نگاری‌های ۹ ماه گذشته‌ی ما گواهی بر این ادعاست؛ هدف ما صرفا گرفتن یک ابلاغیه مشخص، منطقی و بازگشت ما به روال آموزشی سابق و همچنین تعیین حق‌الزحمه ما برای پوشش دادن کشیک‌های کرونا است.

در ادامه گزارش برای شنیدن توضیحات و جزئیات بیشتر در این رابطه به سراغ روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام رفتیم.

اواسط سال جاری نامه‌ی جدیدی در خصوص پوشش کشیک‌های کرونایی دانشجویان از وزرات به ما ابلاغ شد

محبوب رستم‌زاد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در دوران وزارت سابق پوشش کشیک‌های کرونایی برای دانشجویان پزشکی به صورت اختیاری بود و دانشجویان اجباری برای این کار نداشتند اما از اواسط سال ۱۴۰۰ بر اساس نامه جدیدی که از وزارت به ما ابلاغ شد پروسه‌ی آموزشی دانشگاه به روال قبل برگردانده شد؛ یعنی همانند همه‌ی دانشگاه‌ها، شورای آموزشی دانشگاه باید در خصوص فرآیند آموزشی دانشجویان تصمیم گیری کنند و بر همین اساس هم کرونا به عنوان یک بیماری عفونی همانند بسیاری از بیماری‌ها، جز موارد الزامی برای آموزش دانشجویان قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: کیفیت آموزش برای ما اولویت اول را دارد چرا که سر و کار پزشکان با جان و سلامت مردم است و در این زمینه هیچ کوتاهی یا کاستی را قبول نخواهیم کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگر دانشجویی نخواهد در بخش‌های کرونایی حضور پیدا کند و با بیماری کرونا آشنا شود چگونه پس از پایان دوره تحصیل و آموزش خود می‌خواهد به مردم خدمت رسانی کند؟

رستم‌زاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر علت عدم پاسخگویی به نامه‌های دانشجویان گفت: بارها در خصوص این نامه جدید که از وزارت به ما ابلاغ شد با دانشجویان صحبت کردیم و اعلام کردیم که این تصمیم یک تصمیم وزارتی بوده و بدیهی است که ما نمی‌توانیم بدون دریافت نامه جدید قوانین و مقررات قبلی را تغییر دهیم.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص پرداخت حق‌الزحمه کرونا گفت: خیلی وقت است که تمامی اعضای کادر درمان چیزی را دریافت نکرده‌اند و این موضوع تنها مختص دانشجویان مقطع کارورزی پزشکی نبوده و در صورت تأمین اعتبار این حق‌الزحمه به تمامی اعضای کادر درمان پرداخت خواهد شد.

رستم‌زاد در پایان گفت: امروز جلسه‌ای با این دانشجویان برگزار شد و طی روزهای آینده هم جلساتی برگزار خواهیم کرد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

زحمات کادر درمان و رشادت و جانفشانی آن‌ها در روزهای سخت کرونایی بر کسی پوشیده نیست اما شاید می‌شد به جای بیرون انداختن دانشجویان از دانشگاه و رفتارهایی که به تجمع و اعتصاب منتج می‌شوند، روش بهتری در دستور کار مدیران دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا این مشکلات به وجود نیایند.

پزشکان و دانشجویان پزشکی جایگاه اجتماعی بالایی در جامعه امروز برخوردار هستند و مردم احترام ویژه‌ای برای آنان قائلند.

شایسته است مسؤولان قضایی و اداره بهزیستی در کنار مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایلام هر چه سریع‌تر ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا این سو مدیریت به یک بحران بزرگتر تبدیل نشود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا