اخبار ورزشی

جزئیاتی از بازسازی نوکمپ؛ افسوس خاطره‌ها بر جان اهالی فوتبال!

جزئیاتی از بازسازی نوکمپ؛ افسوس خاطره‌ها بر جان اهالی فوتبال!

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در ماه می سال ۲۰۲۳ تیم فوتبال بارسلونا آخرین بازی خود در ورزشگاه نوکمپ را انجام داد؛ سپس این تیم به طور موقت به المپیک آره‌نا در منطقه مونتجویک نقل مکان کرد تا ورزشگاه‌ افسانه‌ای کاتالان‌ها بازسازی شود؛ پروسه‌ای که گفته شده تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت. با مشاهده اولین تصاویر تخریب دیواره‌های ورزشگاه، بی‌اختیار افسوس خاطره‌ها بر جان هر بیننده‌ای می‌نشیند.

تیم فوتبال بارسلونا ,

در طول این پروژه که هزینه آن ۱.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، قرار است ظرفیت سکوهای ورزشگاه از ۹۹ هزار و ۳۵۴ نفر به ۱۰۶ هزار تماشاگر افزایش یابد و منطقه VIP به ۱۴ هزار صندلی خواهد رسید. همچنین سقف جمع شونده‌ای که تمام جایگاه‌ها را پوشش می‌دهد و صفحات متحرک پلی‌‌کربنات و شیشه نصب خواهند شد که به تماشاگران این امکان را خواهد داد که جلوه‌های نوری پیچیده‌تری نسبت به مثلاً ورزشگاه اختصاصی بایرن مونیخ تجربه کنند.

سه‌گانه؛ صدور مجوز ورود منچسترسیتی به جمع بزرگان اروپا

تیم فوتبال بارسلونا ,

کارگران در حال حاضر شروع به بازسازی ورزشگاه  نوکمپ کرده‌ و حتی موفق شده‌اند یکی از دیوارهای آن را تخریب کنند؛ بنابراین اکنون نمی‌توانید بدون اشک به این ورزشگاه افسانه‌ای نگاه کنید. کل داستان برابر چشمان ما فرو می‌ریزد.

نوکمپ در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد. از آن زمان تاکنون میزبان بازی‌های نیمه نهایی و مقام سوم یورو ۱۹۶۴، بازی‌های مرحله گروهی و نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۸۲، فینال مسابقات فوتبال المپیک ۱۹۹۲، دو فینال لیگ قهرمانان اروپا (۱۹۸۹، ۱۹۹۹) بوده است. دو فینال جام برندگان جام (۱۹۷۲، ۱۹۸۲)، فینال جام یوفا (۱۹۶۴) و پنج بازی در سوپر جام یوفا (۱۹۷۹، ۱۹۸۱، ۱۹۸۹، ۱۹۹۲، ۱۹۹۷). علاوه بر این، بیش از یک نسل افسانه‌ای بارسلونا در تمام این مدت به پیروزی‌های تاریخی در این زمین دست یافته است.

تیم فوتبال بارسلونا ,

در ۶۶ سال گذشته نوکمپ دو بار بازسازی شده است. در سال ۱۹۸۱، ورزشگاه به ۱۲۰ هزار صندلی برای جام جهانی آینده افزایش یافت. در سال ۱۹۹۸ به دلیل قوانین جدید یوفا مکان‌های ایستاده باید حذف می‌شد. در نتیجه ظرفیت ورزشگاه به ۹۸ هزار و ۹۳۴ صندلی کاهش یافت. حتی می‌توانست تعداد آنها کمتر باشد اما به لطف تصمیم برای کاهش سطح چمن، ظرفیت آن‌قدرها هم تحت تأثیر قرار نگرفت. در سال ۲۰۰۷ قرار بود که این ورزشگاه برای سومین بار بازسازی شد و حالا بار دیگر این ایده به جریان افتاده است.

تیم فوتبال بارسلونا ,

بارسلونا قرار است پس از پایان مراحل بازسازی درآمد خوبی از نوکمپ کسب کند. کاتالان‌ها از چمن ورزشگاه برای ایجاد مجموعه‌ای از تزئینات به نام Etern Spotify Camp Nou 1957 استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این ایده بزرگ بتواند سالانه حدود ۳۰ میلیون یورو درآمد داشته باشد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا