اصفهان

جزئیات ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، امیر زاغیان، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: هدف اصلی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدن مخاطبینی است که فاقد مسکن بوده و مالکیت شخصی ندارند و براین اساس افرادی که متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند می‌بایست از شرایط لازم برخوردار باشند. 

وی با بیان اینکه اولین شرط لازم برای تایید متقاضیان، سبز بودن فرم ج است اذعان داشت: متقاضیان می‌بایست از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.  

زاغیان با اشاره به اینکه هر هم وطن ما می‌تواند فقط یکبار برای همیشه یکی از این امکانات را استفاده کند گفت: زمانی که واگذاری به شخصی انجام می‌شود فرم ج متقاضی و همسرش قرمز می‌شود لذا سبز بودن فرم ج هر دو آنان اهمیت دارد. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از دیگر شرایط، متاهل و یا سرپرست خانوار بودن، دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر موردتقاضا و فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بودن است.  

وی بیان داشت: استعلام فرم ج، مالکیت خصوصی و تسهیلات دولتی بصورت کاملا سیستمی و با سامانه‌های مربوطه انجام می‌پذیرد. 

زاغیان با بیان اینکه برای احراز پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، اجاره‌نامه ملاک عمل قرار نمی‌گیرد عنوان کرد: مدارک مورد نیاز برای احراز سکونت پنج ساله شامل مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالای ۵ سال، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر و گواهی تحصیل فرزندان است. که در زمان تکمیل مدارک و مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌بایست ارائه شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن و آقایان بالای ۴۵ سال سن نیز می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند گفت: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور نیز می‌توانند در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند.  

 وی گفت به دلیل وجود شرایط کرونایی و رفاه حال متقاضیان، برای ثبت نام در سامانه https://saman.mrud.ir/ نیازی به مراجعه به دستگاه اجرایی خاصی نیست و این اقدام به صورت اینترنتی قابل انجام است.  

زاغیان در خصوص افرادی که در روستاها از تسهیلات دولتی بهره‌مند شدند بیان داشت: در هنگام ثبت نام در سامانه طرح نهضت ملی مسکن هیچ محدودیتی وجود ندارد اما پس از ثبت نام و در مرحله انجام استعلامات، تمامی موارد به صورت دقیق مشخص می‌شود همچنین مبحث مالکیت بحث شهر و روستا ندارد و ما مالکیت خصوصی را از مراجع مربوطه استعلام می‌کنیم و چه در شهر مورد تقاضای مسکن و چه در شهر های مجاور مالکیتی داشته باشند این طرح به آنان تعلق نمی‌گیرد. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: مطابق با آخرین مصوبات کشوری، تسهیلات در نظر گفته شده برای این طرح در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰میلیون تومان و مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.  

وی در خصوص آورده متقاضان گفت: پس از اینکه متقاضیان احراز شرایط شدند در گام اول حداقل ۴۰ میلیون تومان می‌بایست به صورت علی الحساب پرداخت کنند که اقشار ویژه آورده اولیه‌شان ۲۰ میلیون تومان است.  

 زاغیان با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی، ۲۰ ساله و با سود ۱۸ درصد است گفت: در این رابطه برای اقشار ویژه کمک‌هایی قرار هست انجام شود که این عدد کاهش پیدا کند همچنین این امکان برای متقاضیان گذاشته شده که در صورتی که بخواهند می‌توانند بصورت پلکانی تسهیلاتشان را پرداخت کنند. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تصورمان این است که تسهیلات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه ساخت را تامین می‌کند و مابقی با متقاضیان است، در این رابطه سازندگان نیز با حداقل سودآوری این ساختمان‌ها را احداث می‌کنند.

 وی با بیان اینکه برآورد ما برای تحویل واحدها ۲ سال است گفت: این مدت زمانی به آورده متقاضیان بستگی دارد.  

زاغیان تاکید کرد: متقاضیان اصفهانی در صورت داشتن سوال در خصوص ثبت نام این طرح ابتدا به سایت اداره‌کل مراجعه کرده و در قسمت سوالات متداول پاسخ خود را دریافت کنند.  

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا