اخبار روز

جزئیات دستگیری اعضای باند جاسوسی موساد در لبنان

جزئیات دستگیری اعضای باند جاسوسی موساد در لبنان

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، روز گذشته سرویس امنیت عمومی لبنان از بازداشت اعضای یک شبکه جاسوسی در این کشور خبر داد.

روزنامه الاخبار امروز با اعلام جزئیات بازداشت جاسوسان در لبنان گزارش داد، سرویس امنیت عمومی لبنان یک شهروند روسی و همسرش را هنگام خروج از این کشور در فرودگاه بین‌المللی بیروت دستگیر کرد. اطلاعات نشان می‌دهد که بعد از همکاری سرویس امنیت مقاومت و سرویس امنیت عمومی لبنان مشخص شد که یک شهروند خارجی ترددهای مشکوکی در ضاحیه جنوبی بیروت انجام می‌دهد.

بازداشت اعضای یک شبکه جاسوسی در لبنان

 

بر اساس این اطلاعات، فرد بازداشت شده، در ایام محرم به لبنان سفر کرده و ترددهای مشکوکی در ضاحیه جنوبی بیروت داشته است و زمانی که سرویس‌های امنیتی به او مشکوک شدند، تحت تعقیب قرار گرفت. بعد از آن سرویس امنیت عمومی لبنان تماس‌های او را در هتل محل اقامتش ردیابی کرده و زمانی که قصد خرج از لبنان داشت وی را دستگیر کرد.

روزنامه الاخبار اعلام کرد، طبق اطلاعات موجود این شهروند روسی اعتراف کرده که چندی پیش به استخدام سرویس جاسوسی اسرائیل درآمده و دستورات لازم را برای رفتن به لبنان از جانب موساد دریافت کرده بود.

بر اساس این اعترافات، سرویس جاسوسی موساد نقشه مکان‌ها و مواضع و تاسیسات حزب‌الله را در اختیار این جاسوس خود قرار داده و او را به لبنان فرستاده بود تا از آنها عکس بگیرد. وی چندین بار به ضاحیه جنوبی تردد داشته و سعی کرده بود ماموریت جاسوسی خود را به انجام برساند. همسر این مزدور اسرائیل نیز اعلام کرد که با او برای انجام این ماموریت جاسوسی همکاری می‌کرد.

عکاس زن لبنانی که برای موساد جاسوسی می‌کرد/ طعمه‌هایی که قربانی وسوسه مالی می‌شوند
دستگیری ۱۸۵ جاسوس موساد در لبنان

طبق این گزارش‌ها تماس بین سرویس امنیت عمومی لبنان و سفارت روسیه در بیروت برای اطلاع از هویت فرد دستگیر شده قبل از ارجاع وی به دستگاه قضایی لبنان ادامه دارد. مدیریت اداره امنیت عمومی لبنان با اعلام دستگیری اعضای باند جاسوسی جدید رژیم صهیونیستی در لبنان تاکید کرد که این شبکه جاسوسی تهدید بزرگی برای لبنان بود و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سرویس امنیت داخلی و ارتش لبنان در کنار یگان امنیتی حزب‌الله عملیات‌هایی گسترده طی دو سال گذشته برای کشف و انهدام شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند که نتیجه آن نابودی ده‌ها هسته جاسوسی اسرائیل در مناطق مختلف لبنان از سال گذشته تاکنون بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

پایان پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا