اصفهان

جزئیات مراسم استقبال از خانواده شهید حسین شکرائیان در دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفتند؛ اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند، شقایق آتش گرفته‌ای از انصارالحسین(ع) حجاب زمان را کنار زده و عِطر حضورش را رها کرده است.

گویند صحرای کربلا به وسعت همه تاریخ است و در این حجاب زمان و زمین پیک‌ها ،خبر از وقوع حادثه دارند و آرام آرام سِر جان را فاش می‌کنند، به ۱۴ سال همجواری با نام شهید گمنام شاید خبر از چهارده قرن پرده‌نشینی خوبان عالم دارد، ۴۰ سال فراق و مژده وصال از روضه منوره رضای عالم ال محمد،حکایت از رضایت به  پایان حکم غیبت کبرای تک سوار حجاز باشد.

و در این عالم رازیست که شهید به حکم رب‌العالمین، پرده برمی‌دارد و ما مردگانِ ترس‌ها، شک و تردیدها را ندای اِفهَم اِفهَم می‌دهد که اکنون زنده شو، ای کفن‌پیچ شده تعلقات زمانه، ای پیچیده در حیرت و سرگردانی، برخیز که اینک حسین سفیر مسلم است.

او نینوا را به عرصه علم کشانده و در این برهه، نقاب از چهره برداشته و اینکه چرا مَحرَم شده‌ایم را شاید بتوان در صحن و سرای مزارش پیدا کرد.

 

شهید حسین شکرائیان، فرزند محمدحسن، متولد ۱۳۳۷،  با جمعی از لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۱ در عملیات مسلم‌بن‌عقیل(ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند بود؛ این شهید والامقام در زمان شهادت دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود و از قضا مزار پاک وی به دلیل عدم شناسایی بیش از ۱۴ سال به‌ صورت گمنام، محل انس دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.

 چهارشنبه ۵ آبان‌ماه جاری پس از گذشت ۳۹ سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این شهید توسط محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و جهان کشتی که پیش‌تر مدال طلای خود را به یکی از شهدای گمنام اهدا کرده بود، در حرم مطهر امام رضا(ع) به پدر ومادرایشان داده شد و این خانواده از چشم انتظاری در آمدند.

آئین وصال

جامعه دانشگاه صنعتی اصفهان که همواره میزبانی از این شهدای والا مقام را مایه افتخار و مباهات خود و روشنگر مسیر علم و دانش دانشگاهیان می‌داند از احراز هویت این شهید والا مقام خرسند و شاکر است .

از همین رو آئین تکریم و استقبال از خانواده گران قدر دانشجوی شهید حسین شکرائیان، همراه با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴۴ شهید گلگون‌کفن دانشگاه صنعتی اصفهان ، پنج شنبه ۱۳ آبان‌ماه جاری ساعت ۱۴:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی‌ ارفع و با حضور سردار فرجیان‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و همرزم شهید و همچنین مداحی سید رضا نریمانی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد کرد و این مراسم به طور مستقیم از شبکه اصفهان و صفحه اینستاگرام این دانشگاه به نشانی  instagram.com/iut.news  پخش می‌شود.

همچنین نماز جماعت مغرب و عشاء و دعای پر فیض کمیل در بهشت شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان ویژه عموم مردم برگزار می‌شود.

قابل ذکر است سرویس های ایاب و ذهاب جهت عزیمت مردم شهید پرور اصفهان به آئین تکریم و استقبال از خانواده گرانقدر دانشجوی شهید حسین شکرائیان در نظر گرفته شده است.

حرکت این سرویس‌ها راس ساعت ۱۴ از ایستگاه‌های ذیل خواهد بود:

اصفهان:

گلستان شهدا، روبروی درب اصلی به سمت اتوبان

میدان آزادی، بلواردانشگاه، روبروی درب اصلی دانشگاه اصفهان

میدان احمد آباد، نبش خیابان ولیعصر، ایستگاه اتوبوس

میدان جمهوری(دروازه تهران)، ابتدای خیابان امام خمینی، ایستگاه اتوبوس دانشگاه (از ساعت ۱۳تا۱۷هرنیم ساعت یکبار)

شاهین شهر:

خیابان امام خمینی، بعد از میدان فاطمیه، تالار شیخ بهایی

نجف آباد:

خیابان امام خمینی، بعدازچهارراه شهرداری، کلینیک ماهان

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/آ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا