سیاسی

جزئیات نشست کمسیون اقتصادی مجلس با محسن رضایی/ از تخصیص بودجه پروژه‌های عمرانی تا واردات خودرو

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: این جلسه با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور تشکیل شد و در آن بر استمرار این جلسات تاکید شد.معاونت اقتصادی یکی از ارکان مهم اقتصادی دولت بوده به همین دلیل مقرر شد جلسات با کمیسیون اقتصادی ادامه‌دار باشد. 

وی افزود: در این نشست ابتدا نمایندگان نظرات خود را بیان کرده و سپس اولویت های اقتصادی دولت و چشم انداز آن برای حل مشکلات معیشتی مردم مطرح شد. از جمله مسائل مطرح شده نبود الگو برای توسعه اقتصادی، مشکل پروژه‌های عمرانی چرا که تاکنون ۸ ماه از ابتدای سال گذشته اما اعتبارات عمرانی تخصیص پیدا نکرده است، همچنین واردات خودرو و مسائل مرتبط با آن از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود.

مرحبا افزود: آقای رضایی ضمن تاکید بر تداوم جلسات با کمیسیون اقتصادی عنوان کرد که امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند انسجام هستیم. دولت در محورهای مختلف از جمله حل مشکل تورم، کنترل و تنظیم بازار و نحوه مدیریت اقتصاد کشور برنامه داشته و قرار است از روزمرگی خارج شویم. وجود نقدینگی، مسائل حوزه انرژی، کسری بودجه، نظام بانکی نیز از جمله محورهایی بوده که دولت در حال بررسی و برنامه ریزی برای آنها بوده تا مشکلات موجود برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که گزینه های حقوقدان شورای نگهبان  در کمیسیون نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا