اخبار روز

جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ماهه امسال

جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ماهه امسال

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، براساس اعلام گمرک، میزان واردات ۱۴ قلم کالا‌ی اساسی در ۴ماهه سال جاری به ۷ میلیون و ۳۵۲ هزار تن و به‌ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.

این میزان کالا‌های اساسی وارداتی در این مدت که طی ۴ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه انجام گرفت به‌لحاظ وزن ۱.۵۷ درصد و از حیث ارزش ۶.۲۱ درصد کاهش داشته است.

سود بازرگانی واردات مرغ حذف شد

این گزارش در خصوص بیشترین میزان کالا‌های اساسی وارداتی به کشور در ۴ماهه سال جاری به‌لحاظ ارزش نیز می‌افزاید: در این مدت ذرت با یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه‌جامد، مایع و خام با یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۷۰۷ میلیون دلار، برنج ۶۰۱ میلیون دلار و گندم با ۵۲۵ میلیون دلار، ۵ قلم اول واردات را بین ۱۴ قلم کالا‌های اساسی وارداتی به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش، پس از ۵ قلم اول کالا‌های اساسی وارداتی؛ جو، شکر خام، چای خشک، حبوبات، گوشت قرمز سرد سنگین، کنجاله سویا، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت مرغ و تخم‌مرغ به‌ترتیب بیشترین میزان را به‌لحاظ ارزش دارا بودند.

این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش از حیث ارزش بین ۱۴ قلم کالا‌های اساسی در ۴ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت بیشترین افزایش بین کالا‌های اساسی وارداتی به گوشت قرمز سبک گرم و جو اختصاص داشت که به‌ترتیب ۴۱۱ و ۱۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا