چهارمحال و بختیاری

جزئیات واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی درخشان با بیان اینکه در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است، گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن‌هراسی و عادی‌انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در هفته گذشته در استان با روند نسبتاً کاهشی در میزان موارد ابتلا و شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم و به طور متوسط در استان ۱۵ تا ۲۰ درصد در موارد سرپایی و بستری نسبت به هفته ماقبل آن کاهش داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: حدود ۸۳ درصد از واجدین شرایط در چهارمحال و بختیاری دز اول و حدود ۶۷ درصد هر دو دز واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند.

درخشان به عدم ایمنی ۱۰۰ درصدی برای افراد، با وجود تزریق واکسن و احتمال ابتلای این افراد در صورت مواجهه با بار بیماری بالا اشاره کرد و گفت: پوشش واکسن کرونا در نوبت اول در افراد ۱۲ سال به بالا، بیش از ۸۴ درصد و پوشش کامل واکسیناسیون در این افراد بیش از ۶۸ درصد، پوشش نوبت اول و پوشش کامل واکسن در کل جمعیت دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم به ترتیب بیش از ۸۳ و ۶۳ درصد اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در جمعیت دانشجویان نیز درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول بیش از ۹۵ درصد و پوشش کامل در کل این جمعیت بیش از ۸۹ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا