اردبیل

جشنواره جهادگران علم‌ و فناوری در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل فاضل احدی پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مبتکرین، مخترعین و نخبگان برگزار می‌شود که این جشنواره به همراه نمایشگاهی از طرح‌های مخترعین و مبتکرین سراسر استان در اردبیل برگزار می‌گردد.

وی افزود: تعداد ۱۱ قشر علمی مانند بسیج طلاب، بسیج مهندسان، بسیج کشاورزی، بسیج اساتید و دانشجویان و بسیج فرهنگیان در سپاه فعالیت علمی دارند که در این جشنواره برگزیدگان هر قشر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: بسیج علمی تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با مراکز علمی، آموزشی و فنی که بتوان از توان و ظرفیت این مراکز با بسیج علمی برای استفاده مطلوب‌تر منعقد کرده است.

بسیج علمی به‌دنبال رفع موانع مخترعین و مبتکرین است

احدی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بسیج علمی، پژوهشی به‌دنبال رفع موانع و پشتیبانی از مخترعین، مبتکرین است.

وی ادامه داد: شبکه گسترده مدیریتی بسیج علمی در کلیه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت دارد که هدف آن به‌دنبال بروز کردن برنامه‌های علمی بسیج در رده‌های مقاومت است.

مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) گفتمان‌سازی، راه‌اندازی گروه‌های مجازی در کل استان را از دیگر اهداف بسیج علمی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های عظیم بسیج برای حمایت از طرح‌های مبتکرین و مخترعین بسیجی در سطح نواحی و تعامل و هم‌افزایی بیشتر و بهتر از اهداف بسیج علمی است.

تجزیه و تحلیل معضلات با دعوت از چهره‌های علمی برتر

احدی اهداف برگزاری جشنواره را برشمرد و افزود: لزوم توجه به جامعه نخبگان از سوی مسؤولان، ایجاد انگیزه‌های مضاعف برای ارائه هر چه بیشتر کارهای علمی و شناسایی دیگر نخبگان استان و معرفی آنان به دستگاه‌هایی که به دانش آنان نیازمند هستند، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: با تمام این موارد و مشکلاتی که در استان با آن به‌نوعی مواجه هستیم سعی کرده‌ایم با دعوت از نخبگان و چهره‌های علمی برتر به تجزیه و تحلیل معضلات پرداخته تا راهکارهای علمی برای عبور از آن‌ها ارائه شود.

گفتنی است؛ اهدای گواهی حضور در جشنواره برای تمام آثار ارسالی داوری شده، حمایت‌های مادی ومعنوی از ایده‌های برتر جهت تولید محصول آزمایشگاهی، معرفی طرح‌ها و محصولات فناورانه به ارگان‌ها، نهادها و سرمایه‌گذاران، امکان استفاده از مراکز رشد بسیج جهت ساخت یا تکمیل محصول فناورانه  از امتیازات شرکت در جشنواره است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا