سلامت

جشنواره کشوری سلیمان سلامت به کار خود خاتمه داد

به گزارش برگزیده های ایران، در این جشنواره ابتدا مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، فراخوان دادند که فیلم‌هایی با موضوع ایثارگری نیروهای بهداشتی و درمانی در دوران کرونا، از درمان بیماران تا مراحل واکسیناسیون، به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

این جشنواره نخستین گام در مستندسازی تلاش‌ها و خدمات شبانه روزی کادر سلامت کشور و همچنین فداکاری‌ها و شهادت در کرمان بوده که در قالب آن ۹۱ فیلم مستند از ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و پس از بررسی آثار ۱۵ اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دبیر جشنواره در آیین پایانی این جشنواره گفت: اقدامات بسیار حوزه سلامت بهانه‌ای شد که نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به یک طرح در این حوزه قرار دهیم که اجرای آن هم در نهایت توانست مشکلات بسیاری از مردم را رفع کند.

محمد هاشمی افزود: گلایه مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشور برای اینکه ثبت و ماندگاری رشادت ها انجام نشده، وجود داشت لذا در گام نخست جشنواره، تصمیم بر احیای این بخش گرفتیم.

وی تصریح کرد: ۹۱ فیلم مستند در قالب جشنواره سلیمان سلامت به ما رسید که توسط چند تن از داوران اثرگذار حوزه مستند داوری شد و در نهایت به ۱۵ فیلم برتر رسیدیم.

دبیر جشنواره سلیمان سلامت با اظهارامیدواری مبنی بر اینکه جشنواره در سال های آینده در بخش آثار توسعه یابد گفت: در گام بعدی با رادیو سلامت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امور ویژه‌ای را در دست اقدام داریم که در آینده شاهد برگزاری آن برنامه‌ها نیز خواهیم بود.

به گزارش برگزیده های ایران نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در این آیین گفت: برخی کارها و رفتارهای بشر ذاتا دارای ارزش هستند و در فطرت انسان برای آن احترام قائل هستیم؛ هر فعالیتی در خدمت و با هدف کمک به همنوعان قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه قرار گرفتن علم پزشکی در کنار علوم دینی خود دارای ارزش است افزود: در خط مقدم جبهه سلامت پزشکان و پرستارانی قرار گرفتند که صحنه جهاد در راه خدا را یکبار دیگر به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: وجود تمثال و تصاویر شهدای جبهه سلامت در کنار شهید سلیمانی که ۴۰ سال عمر خود را صرف جهاد در راه خدا کرد در جشنواره سلیمان سلامت ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: همچنین به هنرمندانی که با تولید آثار خود بخشی از پیدا و نهان فداکاری شهدا را به تصویر می کشند، تبریک می‌گوییم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین گفت: تفاهم نامه ای بین بسیج و دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای طرح شهید سلیمانی منعقد شده، ضمن آنکه با حمایت های فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان فعالیت های خوبی در بخش بهداشت و سلامت این استان انجام گرفته است.

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: بسیج همچنان با قدرت همسو با دانشگاه های علوم پزشکی و مدافعان سلامت در جبهه سلامت فعالیت‌های خود را در مقابله با کرونا دنبال می‌کند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا