سلامت

جشن تولد کودکان قندهار بر تخت بیمارستانی در تهران

به گزارش خبرنگار گروه آموزش برگزیده های ایران، امروز چهارشنبه پنجم آبان کیک تولد ۱۱ سالگی محمدرضا کودک افغانستانی که در این حادثه از سه نقطه بدن مورد اصابت ترکش قرار گرفته و قادر به راه رفتن نبود را برایش روی تخت بیمارستان آوردند.

خواهر محمدرضا پس از تماشای عکس‌های این جشن نوشت: ممنون بابت جشن تولد برادرم، خداوند از شما راضی باشد، جای خالی خانواده را برایش پر کردید، خدا را شاکرم که محمد جان برادران و خواهرانی مثل شما پیدا کرد.
 «محمدرضا»  قاری قرآن کریم است و علاقه زیادی به تلاوت قرآن دارد؛ این علاقه به قدری زیاد است که وقتی از او پرسیدیم که آرزویش چیست، به عنوان اولین آرزو پاسخ داد: «می‌خواهم قاری قرآن بشوم!»

امروز تولد عابد احمد کودک ۶ ساله افغانستانی نیز که به همراه محمدرضا در محل حادثه حضور داشت و از پای راست آسیب دیده است جشن گرفته شد.

احمد عابد و محمدرضا در یک اتاق بستری هستند.

جشن تولد کودکان قندهار بر تخت بیمارستانی در تهران

.

دانشجویان بیمارستان بقیه الله (عج) این جشن را به صورت نمادین از سوی همه ایرانیان با منظور بیان مهمان نوازی و همدلی با کودکان مظلوم افغانستان برگزار کردند.

در عملیات تروریستی انتحاری جمعه (۲۳ مهرماه سال جاری) در مسجد «امام بارگاه فاطمیه»، بزرگترین مسجد شیعیان در قندهار بیش از ۴۰ نفر شهید شده و ۷۰ نفر نیز زخمی شدند.گروه داعش مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت.

عملیات انتحاری در مسجد قندهار در حالی انجام گرفت که هفته گذشته در پی انفجار در مسجد «سیدآباد» شیعیان در ولایت قندوز ۴۶ نفر دیگر نیز جان باخته بودند و مسوولیت آن انفجار را نیز داعش برعهده گرفته بود.

در مجموع به دنبال دو حمله انتحاری به نمازگزاران افغانستانی در دو هفته اخیر بیش از ۱۲۰ نفر از شهروندان شیعه این کشور شهید شدند. بنابر این انتظار می رود گروه طالبان که می کوشد یک حکومت فراگیر را در این کشور ایجاد کند، بتواند تدابیری را برای تامین امنیت مساجد شیعیان اتخاذ کند. اقدامی که در صورت بی توجهی به آن می تواند افغانستان را وارد بحران جدیدی کند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا