Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
جلسات «تلاوت و استماع» توسط شورای عالی قرآن راه‌اندازی شد+عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
فرهنگ و هنر

جلسات «تلاوت و استماع» توسط شورای عالی قرآن راه‌اندازی شد+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی برگزیده های ایران جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم به همت شورای عالی قرآن راه‌اندازی و در جلسه اول تعدادی از قاریان و اساتید قرآن در حسینیه امام خمینی (ره) به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

این جلسات در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی جلساتی که در آن فقط قرآن خوانده شود و مردم گوش کنند توسط شورای عالی قرآن راه‌اندازش شده است.

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن درباره این جلسات به فارس گفت: مدتی است که درصدد برگزاری یک جلسه ترویجی جامع و فاخر با محوریت تلاوت قرآن بودیم. این شرایط فراهم نشد تا این که محدودیت‌های کرونایی هم مزید بر علت شد. در جلسه هم اندیشی که اخیراً با قاریان ممتاز عضو جلسات ارتقاء داشتیم، درخواست برگزاری چنین جلسه‌ای مجدداً مطرح شد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن ادامه داد: البته شورا در این سال‌ها همواره به بهانه‌های مختلف از جمله جلسات آموزشی، نشست‌های تخصصی و محافل بزرگداشت شخصیت‌های قرآنی، فضای اجتماع قرآنیان عزیز را فراهم کرده است، اما علاقه‌مند بودیم که در راستای اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، جلسه‌ای را مختص تلاوت قرآن به صورت مستقل و مستمر برگزار کنیم، لذا  آن را «جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم» نام‌گذاری کردیم و بحمدالله اولین نوبت آن، در مجتمع امام خمینی (ره)، حسینیه الزهرا (س)، با حضور و استقبال استادان و قاریان ممتاز و با اجرای تلاوت ها و ابتهالات زیبا منعقد شد.

میرزاجانی افزود: درصورتی که امکانات شورا اجازه بدهد تلاش می‌کنیم این جلسات را به صورت ماهانه برگزار کنیم و در آن به تناوب میزبان قاریان ممتاز و پیشکسوتان تهرانی به صورت حضوری و عزیزان غیرتهرانی به صورت ارتباط برخط تصویری باشیم.

براساس این گزارش، در اولین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم که با مدیریت محمودرضا بیژنی اول قاری پیشکسوت کشورمان همراه بود، حمیدرضا احمدی وفا، محمد قلی تهرانی، حسین فردی، سعید پرویزی، حمید شیخ زاده و وحید براتی به تلاوت قرآن پرداختند و مسعود سیاح گرجی ابتهال زیبایی را اجرا کرد.

پخش گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا و حجت‌الاسلام عالی و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه توسط محمدرضا پورزرگری قاری بین‌المللی قرآن کریم، از دیگر بخش‌های این جلسه معنوی بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا