آذربایجان غربی

جلسات “مجردانه” پاسخ به چالش‌های ذهنی جوانان را دنبال می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا میرزاجانی در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با گذر زمان جهان‌بینی انسان تغییر کرده و معیار خوبی و بدی در افکار وی تغییر می‌کند. در جوامع غربی تلاش می‌شود تا نگاه الهی از زندگی بشر زدوده شده و نگاه دنیوی بر تمامی شئون آدمی مسلط شود. و اگر الگوها و شناخت ت راغییر یابد، رفتار هم تغییر خواهد یافت.

وی با اشاره به اهدافی که از جلسات “مجردانه” دنبال می‌کند افزود: هدف از جلسات مجردانه برطرف کردن مشکلات و چالش‌هایی هست که در زندگی با آن روبرو هستیم. همچنین توانمند کردن افراد در مواجه با مشکلات تا بتوانیم رفتار و تصمیمات درست اتخاذ کنیم و به سمت  آرامش در زندگی پیش برویم.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در جلسات مجردانه پاسخ به نیاز‌های ذهنی و سوالات جوانان نسبت به آینده و مسائل ازدواج را دنبال می‌کنیم تا در آینده شاهد اتخاذ تصمیم‌های درست ازطرف آنها باشیم.

میرزاجانی با اشاره به خلأ آموزشی و تربیتی در دستگاه‌های مربوطه تصریح کرد: دستگاه‌های آموزشی و تربیتی زمینه‌ساز آگاهی و قدرت تصمیم‌گیری درست نیستند و نتوانسته‌اند در زمینه ازدواج آسان وارد عمل شده و باید‌ها و نبایدها را تبیین کنند زیرا دغدغه‌های متفاوتی دارند. درحالی که نحوه آموزش‌دهی باید به طوری سازماندهی شود تا انسان‌ها را به سمت ارزش‌های انسانی سوق دهد. ولی با مشاهداتی که انجام می‌شود فاصله زیادی با این مسائل داریم.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا