کرمانشاه

جلوگیری از ورود کارمندان واکسینه نشده به ادارات کرمانشاه/ کارت دیجیتالی مدرک معتبر است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارمندان از روز شنبه برای حضور در ادارات باید کارت واکسن داشته باشند و در صورت نداشتن باید هر سه روز یک‌بار تست‌ پی‌سی‌آر ارائه دهند و برای اصناف هم تزریق حداقل یک دُز واکسن ضروری است.

خبرنگار برگزیده های ایران برای اطلاع از چگونگی اجرای این مصوبه در استان به سراغ سارا شاه‌آبادی، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه رفته است.

وی اظهار داشت: این دستور ستاد ملی و استانی کرونا است که از اول آبان‌ماه کارمندانی که واکسینه نشده‌اند اجازه حضور در محل کار را ندارند و برای آن‌ها غیبت محسوب می‌شود.

شاه‌آبادی گفت: این دستور مستقیم استاندار کرمانشاه به روسای ادارات و سازمان‌های دولتی و همچنین اصناف است تا کنترل کنند که زیر مجموعه آن‌ها واکسن دریافت کرده باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تزریق واکسن خیلی اهمیت دارند و با واکسیناسیون درصد قابل توجهی از جامعه تا حدودی چرخش انتقال ویروس ضعیف می‌شود و امکان کنترل بیماری را خیلی بالا می‌برد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به کارت واکسن جعلی داشت و گفت: ملاک کارت دیجیتالی واکسن است، کسانی که دو نویت واکسن خود را دریافت کرده با مراجعه به سایت salamat.gov.ir برای دریافت کارت دیجیتالی ثبت نام کنند.

وی در پایان، یادآور شد: در کنار واکسیناسیون استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خیلی مهم است، واکسن ایمنی در بدن ایجاد می‌کند اما از ابتلا پیشگیری نمی‌کند ولی درصد زیادی از موارد مرگ و میر و بستری را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا