خراسان شمالی

جمعیت خراسان‌شمالی در آستانه یک میلیونی شدن/۴۳۵ هزار نفر از جمعیت استان روستانشین هستند

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، ظهر امروز علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه‌های استان با بیان اینکه براساس آخرین آمار ثبت شده تا ۳۰ آذرماه سال جاری، جمعیت استان خراسان شمالی ۹۹۳ هزار و ۵۵۵ نفر بوده است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۵۷ هزار و ۵۵۹ نفر جمعیت شهری و جمعیت روستایی ۴۳۵ هزار و ۹۹۶ نفر به ثبت رسیده است.

وی گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده در ۹ ماهه نخست سال جاری، جمعیت مردان ۴۹۹ هزار و ۱۸۰ نفر و زنان ۴۹۴ هزار و ۳۷۵ نفر هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به اینکه در آمار جمعیتی، رده های سنی صفر تا ۱۴ سال و بالای ۶۵ سال در گروه جمعیت غیرفعال محسوب می شوند، گفت: براین اساس ۲۷۱ هزا رو ۵۶۷ نفر در گروه اول و ۵۴ هزار و ۳۷۵ نفر که در گروه دوم قرار می گیرند، ثبت شده که آمار سالمندان خراسان شمالی ۶ درصد کل آمار جمعیتی است که در مقایسه با میانگین کشوری که ۹ درصد است وضعیت مناسبی دارد.

زاهدی نیا جمعیت جوان استان که رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال هستند را ۲۶۰ هزار و ۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین جمعیت ۱۵ سال به بالا نیز ۷۲۱ و ۹۸۸ نفر است، جمعیت فعال خراسان شمالی در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال ۶۶۷ هزار ۶۱۳ نفر هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۱۰ هزار و ۶۲۱ ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد پنج هزار و ۴۶۷ مورد پسران و پنج هزار و ۱۵۴ نفر دختران هستند که نسبت جنسی ۱۰۶ بوده و به ازای تولد ۱۰۰ دختر، ولادت ۱۰۶ پسر ثبت می شود.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا