علمی و فناوری

جنگنده آمریکایی که سقوطش خبرساز شد!

جنگنده آمریکایی که سقوطش خبرساز شد!

به گزارش خبرگزاری برگزیده، یک فروند جنگنده F-16 از نیروی هوایی آمریکا حین پرواز تمرینی در ساحل غربی کره‌جنوبی سقوط کرد. خلبان با موفقیت اجکت کرده و در عملیات جستجو توسط نیروهای کره‌جنوبی، مکان آن کشف شده و نجات یافته است.

بر اساس گزارش کانال خبری پارتیزان، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد تلاش‌ها برای یافتن لاشه جنگنده در جریان است و تحقیقات پیرامون علت سقوط نیز بعدا صورت خواهد گرفت.

سابقه رزمی اف -۱۶ گواهی بر کارآیی آن در میدان نبرد است. اف -۱۶ همواره قدرت خود را در نبرد هوا به هوا و ماموریت‌های تهاجمی دقیق نشان داده است موفقیت آن در سناریوهای نبرد واقعی، اعتبار و محبوبیت آن را افزایش داده است. علاوه بر این، طراحی کاربرپسند اف -۱۶ که با یک کابین حبابی برای افزایش دید، کنترلگرهای بصری و قابلیت مانور بالا برجسته می شود، به محبوبیت آن در میان خلبانان کمک کرده است. هندلینگ پاسخگو و ارگونومی پیشرفته کابین خلبان، هواپیمایی را خلق کرده که بسیار قدرتمند نیز هست.

جنگنده آمریکایی که سقوطش خبرساز شد!

بدون شک، این سازگاری و قابلیت های چندمنظوره بودن F – ۱۶ است که آن را از بقیه متمایز می سازد. اف -۱۶ که به عنوان یک جنگنده سبک وزن و چابک طراحی شده بود، تکامل یافته تا به صورت بی نقصی نقش های مختلفی، از نبرد هوا به هوا گرفته تا ماموریت های حمله زمینی را انجام دهد. توانایی آن در برتری در سناریوهای عملیاتی مختلف، آن را به یک دارایی همه کاره برای نیروهای هوایی در سراسر جهان تبدیل می کند.

۲۲۷۳۲۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا