کهگیلویه و بویراحمد

جنگ اقتصادی با دشمن را پشت سر می‌گذاریم/لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور

به گزارش برگزیده های ایران از پاتاوه حجت‌الاسلام سیادت ظهر امروز جمعه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه برکات زیارت و توسل به حضرات معصومین و اولیاء خدا علیهم السلام را مهم ارزیابی کرد و گفت: انسان‌های باتقوا به وسیله زیارت وتوسل به واسطه‌های فیض الهی خیر دنیا و آخرت را به دست می آورند و به کمال علمی، معنوی، اخلاقی و عقلی می‌رسند.

خطیب جمعه به کرامات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اشاره و به استناد سخنان معصومین، امام صادق علیه السلام و امام رضا ع در کتاب ( بحارالانوار) افزود: همه شیعیان من با شفاعت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وارد بهشت خواهند شد هرکس حضرت معصومه(س)را با شناخت زیارت کند بهشت پاداش او خواهدبود.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز  ابتدا با تبریک میلاد حضرت امام حسن عسکری ع از لسان مبارک آن امام بزرگوار گفت: از افشای اسرار و ریاست طلبی بپرهیز که این دو آدمی را به هلاکت می‌کشاند.

امام جمعه پاتاوه به پنج دلیل، ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را همچنان تهدیدی علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه دانست و عنوان کرد: ایران تلاش می کند نفوذ آمریکا را از بین ببرد، از تمامی مسلمانان خصوصآ شیعیان در خارج از مرزهای خود حمایت می‌کند- نفوذ خود را در منطقه تحکیم و قدرتش را به کشورهای همسایه گسترش می‌دهد.

وی گفت: فشار بین المللی را نسبت به مرکزیت خود منحرف می‌کند یعنی یکی از اصول سیاست منطقه‌ای تهران در حوزه نفوذ خود تقلیل فشارهای محور غربی، عربی، عبری به تمام پیکر یک پارچه محور مقاومت است تهدیدات علیه ثبات خود را به حداقل می‌رساند.

خطیب جمعه در همین راستا با ذکر سخنی از رهبری معظم انقلاب گفت: آمریکای روبه افول یک نظام ضد بشری و اخلاقی است به حول و قوه الهی و تبعیت از ولی فقیه در جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی دشمنان را شکست خواهیم داد.

حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه ها با گرامیداشت روز بزرگداشت مفسر قرن حاضر(علامه طباطبایی) به روز کتاب و کتابخوانی به سخنان رهبر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب یکی از ارزشمندترین فراورده های بشری و گنجینه بزرگ ترین ثروت های بشری، یعنی دانش و تحقیق است دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان به برکت کتاب تامین و تغذیه می شود و فرایند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد،کتاب، مادر تمدن‌ها و نیز عصاره آن هاست امروز به برکت انقلاب اسلامی، کتابخوانی وعلم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی،که یک واجب دینی است، و فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان سیره و سنت بین مردم رایج شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا