Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
جنگ تبلیغاتی عجیب علیه بی‌ام‌و و تویوتا / عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

جنگ تبلیغاتی عجیب علیه بی‌ام‌و و تویوتا / عکس

جنگ تبلیغاتی عجیب علیه بی‌ام‌و و تویوتا / عکس

در هفته‌های اخیر و هم‌زمان با برگزاری صدمین دوره از نمایشگاه خودروی بلژیک، نصب بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی علیه دو کمپانی ب‌ام‌و و تویوتا در اروپا سروصدای زیادی برپا کرده است. حالا سه گروه فعال در حوزه محیط‌زیست با پذیرش مسئولیت این کار، تبلیغات نادرست و فریب افکار عمومی را دلیل اقدام خود عنوان می‌کنند. آن‌ها معتقدند ب‌ام‌و و تویوتا با ارائه اطلاعات نادرست، درحال شست‌وشوی محیط‌زیستی مغز مردم هستند.

سه گروهی که بنرهای تبلیغاتی را نصب کرده‌اند، Subvertisers’ International ،Brandalism و Extinction Rebellion نام دارند. این گروه‌ها مسئولیت تبلیغ علیه ب‌ام‌و و تویوتا در فرانسه، آلمان، انگلیس و بلژیک را بر عهده گرفته‌اند.

اقدامات ضداقلیمی ب‌ام‌و و تویوتا، انگیزه اصلی جنگ تبلیغاتی

شاید بپرسید دلیل انتخاب ب‌ام‌و و تویوتا از سوی این گروه‌ها چیست؟ آن‌ها پاسخ می‌دهند که این دو شرکت بیشترین لابی‌ها را در زمینه اقدامات ضداقلیمی انجام داده‌اند؛ درعین‌حال این دو شرکت کوچک‌ترین گام‌های مثبت را با انواع تبلیغات در بوق و کرنا می‌کنند.

جنگ تبلیغاتی عجیب علیه بی‌ام‌و و تویوتا / عکس

تویوتا با آنکه جزو خودروسازان پیشگام در تولید مدل‌های هیبریدی محسوب می‌شود، ولی در عرصه خودروهای برقی، دست‌به‌عصا و با تأمل حرکت می‌کند. این کمپانی از نظر مواضع سیاسی نیز با انتقادها و فشارهایی از سوی سرمایه‌گذاران خود روبه‌رو است. این فشارها زمانی افزایش یافت که یک گزارش فاش کرد تویوتا از لحاظ مالی، بزرگ‌ترین شرکت حمایت‌کننده از کمپین‌های تبلیغاتی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ بوده است. شاید بدانید این حزب علاقه چندانی به مباحث محیط‌زیستی ندارد و اعضای آن خواهان لغو برخی از قوانین مربوطه بوده‌اند.

سخنگوی یکی از گروه‌های ضدتویوتا می‌گوید: «تویوتا در شرایطی پروژه تبلیغاتی فراتر از صفر را اجرا می‌کند که در پشت پرده به‌دنبال لابی‌کردن با دولت‌های مختلف جهان جهت تضعیف و عدم سختگیری درباره برنامه‌های بهبود کیفیت هواست. این شرکت حتی تهدید می‌کند که برای محافظت از حاشیه سود خود در مقابل هوای باکیفیت، اقداماتی قانونی انجام می‌دهد. تبلیغات آن‌ها ریاکارانه است.»

سه گروه مخالف ب‌ام‌و و تویوتا، علاوه بر مخالفت با فروش خودروهای بنزینی، با فروش شاسی‌بلندهای بزرگ‌ با پیشرانه برقی نیز مخالف هستند. آن‌ها معتقدند خودروهای بزرگ‌جثه، مصرف بالایی دارند، برای عابرین پیاده خطرناک‌تر هستند و در شهرهای کوچک اروپا ترافیک ایجاد می‌کنند.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا