اخبار روز

«جنگ ترکیبی»؛ شیوه نوین نبرد گروه های مقاومت فلسطین در برابر ارتش رژیم صهیونیستی

«جنگ ترکیبی»؛ شیوه نوین نبرد گروه های مقاومت فلسطین در برابر ارتش رژیم صهیونیستی

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «سهیل کثیری نژاد»، کارشناس حوزه فلسطین و رژیم صهیونیستی در این ویدئو به تشریح مراحل مختلف نبردهای ترکیبی و چندبعدی گروه های مقاومت فلسطین در نفوذ به عمق سرزمین های اشغالی می پردازد.

 

.

 

– یکی از مهم ترین دلایل دستاوردهای چشمگیر گروه های مقاومت در نبرد اخیر طوفان الاقصی بهره گیری از الگوی نبردهای ترکیبی و چندبعدی است.

– تحلیلگران امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از این بارها نسبت به آسیب پذیری امنیتی اسرائیل در برابر نبردهای ترکیبی و جنگ در چندین جبهه هشدار داده بودند.

– نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان عملیات طوفان الاقصی در گام نخست با طراحی حملاتی سایبری زیرساخت های حیاتی همچون برق، اب و حتی پایگاه رسانه ها و حتی سامانه های نظامی را هدف حمله خود قرار دادند.

– شلیک همزمان ۵ هزار راکت در ۲۰ دقیقه نخست آغاز نبرد سبب شد تا سامانه های پدافندی «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» که حداکثر ظرفیت رهگیری ۸۰۰ هدف بطور همزمان را دارند،عملا در برابر باران راکت های مقاومت فلسطین ناکارآمد باشند.

– علاوه بر این ورود نیروی زمینی مقاومت با گستردگی بالغ بر ۱ تا ۲ هزار نیرو سبب شد تا گردان های زمینی مقاومت موفق شوند ظرف نیم ساعت تا عمق ۳۰ کیلومتری سرزمین های اشغالی نفوذ کرده و شهرک ها و پایگاه های ارتش اسرائیل را به تسخیر خود درآورند.

مقاومت چگونه ابتکار عمل جنگ بزرگ با اشغالگران را به دست گرفت/ گزینه‌های بد و بدتر اسرائیل در «طوفان الاقصی»
«طوفان الاقصی» نمایش نسل جدید جنگ‌های نامنظم/ رونمایی حماس از جنگ هیبریدی با اسرائیل

 

– در نهایت شکست سنگین اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آن هم در مواجهه با تنها یکی از گروه های محور مقاومت نشانگر سطح بالای آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در میدان نبردهای ترکیبی و چند بعدی است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا