اصفهان

جهادی‌ها با برنامه پای در میدان حل مشکلات روستا گذاشتند/ یک روز با جهادگران بسیجی در فمی بادرود

خبرگزاری برگزیده های ایران نطنز، علی مشربی؛ فعالیت‌های جهادی توسط نیروهایی که به‌صورت خودجوش در سراسر کشور در حال فعالیت هستند به‌ خودی‌خود لذت خاصی دارد و من حدود سال ۱۳۶۲ فعالیت نیروهای جهاد سازندگی در روستای سرآسیاب برای احیای قنات و راه‌سازی را هنوز به خاطر دارم و لذت آن در ذهن مردم روستا کماکان باقی است.

یکی از دوستان اطلاع داد که یک گروه جهادی از بچه‌های موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در روستای فمی بادرود مشغول کار جهادی هستند، با شور و شوق خاصی برای گرفتن گزارش به جمع آن‌ها رفتم.

 

روستای فمی یکی از روستاهایی است که مردم آن به سخت‌کوشی در استان اصفهان معروف هستند. پیر و جوان، کودک و بزرگ و مرد و زن همه همدل و هم‌زبان مشغول کارند.

 

محرومیت‌زدایی در حوزه عمران و مسکن

 آرش مصطفی‌پور از فعالان جهادی در این زمینه اظهار کرد: موسسه مسکن و عمران اجتماعی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد تعاون بسیج با هدف محرومیت‌زدایی در حوزه عمران و مسکن در جوامع هدف و حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی کشور ارائه خدمت می‌کند و در این راستا از تجربه و تخصص نیروهای جهادی و بسیجی و توان ماشین‌آلات عمرانی بهره می‌برد.

وی بابیان اینکه عمران اجتماعی عبارت است از ارائه خدمات عام‌المنفعه عمرانی در مناطق کم برخوردار با اولویت محرومیت‌زدایی، الگوسازی، کارآفرین و اجتماع‌محور، تصریح کرد: عمران اجتماعی یک‌به‌یک به مجموعه فعالیت‌های عمران اجتماعی گفته می‌شود که در ازای خدمات ارائه‌شده توسط موسسه، مردم نیز به همان میزان مشارکت نموده تا در جهت رفع محرومیت و اقدام اثرگذار در سطح جامعه هدف گامی مؤثر برداشته شود.

 

 

مصطفی پور خاطرنشان کرد: ایجاد مشارکت مردمی و حس بسیج شوندگی آحاد مردم در اجرای پروژه‌های عمران اجتماعی یک‌به‌یک از اهداف مأموریت جدید ابلاغی این موسسه بوده و موجب افزایش محبوبیت سازمان بزرگ و مردمی بسیج در اذهان عمومی می‌شود.

طرح احیای قنات روستای فمی

به سراغ علیرضا یوسفی مسؤول گروه جهادی شهید حاج احمد کاظمی روستای فمی رفتیم، در این خصوص اظهار کرد: با توجه به کاهش آب زیرزمینی و کنترل مصرف توسط سازمان‌های مربوطه، کاهش تولید گروه جهادی شهید حاج احمد کاظمی (ره) وابسته به پایگاه بسیج شهید آوینی روستای فمی با احصا و تجزیه‌وتحلیل موارد فوق در هیأت اندیشه‌ورز و یک سال مطالعات میدانی طرحی را به مرحله اجرا رسانده که بالغ‌بر ۱۶ مشکل روستا را به‌صورت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد حل نماید این طرح در ۵ فاز پیش‌بینی‌شده که مرحله‌به‌مرحله در حال اجرا است.

 

وی افزود: فاز یک ایجاد استخر ذخیره آب بوده و فاز دو پمپاژ و خط انتقال آب، فاز سه لای‌روبی بخشی از حلقه‌های قنات دارای مشکل، فاز چهار خط انتقال برق و گاز و فاز پنجم ایجاد شهرک کشاورزی است.

اشتغال ۸۰ نفری در روستا

یوسفی در خصوص نتیجه کار نیز اذعان کرد: ایجاد اشتغال حداقل ۸۰ نفر، رفع مشکل زیست‌محیطی و پشه سالک، باز شدن معابر روستا و رفع گره ترافیکی، توانمند شدن خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی، انتقال دامگاه از روستا و افزایش زمین‌های برای ساخت‌وساز جدید، کاهش مصرف ۵۰ درصدی آب شرب که قبلاً توسط دام مصرف می‌شده، افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی ازجمله نتایج این طرح خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا