Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
حاشیه یک مراسم معارفه مختصر و مفید| از سخنرانی آرامی بجای رییسی تا صدحیف و صد شکر امام جمعه بندرعباس - خبرگزاری برگزیده های ایران
هرمزگان

حاشیه یک مراسم معارفه مختصر و مفید| از سخنرانی آرامی بجای رییسی تا صدحیف و صد شکر امام جمعه بندرعباس

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، مراسم معارفه مجتبی قهرمانی و تودیع و تکریم علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان که خلاصه و مفید و در حال فاصله حدود یک ساعت و با حضور حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، حاشیه‌های جالب توجهی داشت.

** مراسم قرار بود ساعت ۱۵ آغاز شود اما میهمان مراسم و دیگر مدعوین ویژه مراسم از جمله معاون دستگاه قضا، حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و فرماندهان انتظامی و استاندار حوالی ساعت ۱۶ وارد سالن شدند تا بلافاصله مراسم با نوای قرآن و سرود جمهوری اسلامی و چند دقیقه عزاداری بر بانوی دو عالم حضرت فاطمه صدیقه (س) آغاز شود.

 

**سالن مراسم را انبوهی از قضات، کارمندان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان و جمعی از فرماندهان انتظامی پُر کرده بودند و به ترتیب علی صالحی دادستان کنونی تهران، منصور آرامی نماینده بندرعباس به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان، مهدی دوستی استاندار، حجت‌الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و سپس معاون اول قوه قضاییه و در پایان مجتبی قهرمانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

** علی صالحی که به تازگی مسؤولیت دادستان تهران در دست گرفته، در سخنرانی‌اش در صدد ارائه کارنامه کاری درخشان خویش برنیامد بلکه تنها بسنده به تجلیل از نقش مردم و نماینده ولی فقیه در استان در توفیق دستگاه قضا در دو ساله اخیر پرداخت و از مردم، اعضای شورای تأمین و کارکنان دستگاه قضایی طلب حلالیت کرد. جالب این که صالحی در خلال صحبت‌هایش فقط از منصور آرامی به عنوان نماینده هرمزگان تجلیل کرد!

 

** پس از سخنان صالحی، ویدیو کلیپی از توفیقات دستگاه قضایی در دو سال اخیر به نمایش درآمد که حاوی تصاویری از سرکشی‌های وقت و بی‌وقت صالحی از حوزه‌های قضایی، زندان‌ها و دادگاه‌ها و دادسراها بود. دادگستری هرمزگان در دوران صالحی از رتبه‌های پایانی کشور به رتبه اول کشور در چندین شاخص متعدد دست یافت و این کار مجتبی قهرمانی را در ریاست بر دادگستری هرمزگان سخت خواهد کرد.

 

** نوبت که به منصور آرامی نماینده بندرعباس رسید، در ابتدای سخنانش تأکید کرد که بجای حسین رییسی رییس دوره‌ای مجمع نمایندگان هرمزگان و به نمایندگی از دیگر نمایندگان استان سخن می‌گوید. او با اشاره به شاخص‌های محرومیت هرمزگان در فقر و بیکاری، از دستگاه قضایی و بخصوص مجتبی قهرمانی رییس کل جدید دادگستری هرمزگان خواست تا به کمک رفع فقر و بیکاری در استان بیایند.

 

 

** استاندار هرمزگان کوتاه‌ترین سخنرانی مراسم را داشت. او گفت:  عملکرد حوزه قضایی استان در مدت حضور رییس کل سابق دادگستری هرمزگان بسیار چشم‌گیر و در خور تحسین بوده است و مجموعه این اقدام ها باعث اعتماد دستگاه قضایی و استفاده از وی در مسوولیت حساس دیگری در مجموعه قضایی کشور شد.

 

** حجت الاسلام عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هم در سخنرانی‌اش ضمن تجلیل از جهش دستگاه قضا در دوره علی صالحی در هرمزگان، گفت: صد حیف که جناب صالحی از استان می‌روند و صد شکر که جناب قهرمانی به جای ایشان در این منصب مهم قرار می‌گیرند.

 

** حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه که پشت جایگاه قرار گرفت، ابتدا از کار جهادی در دستگاه قضایی سخن به میان آورد که توانسته به رشد رضایتمندی مردم بیانجامد. سپس به وجود هزاران زندانی در کشور بدلیل جرائم مرتبط با مواد مخدر اشاره و از پژوهشگران و دانشگاهیان خواست تا در این زمینه وارد میدان شده و راهی برای مهار آن بیابند. وی در عین حال تأکید کرد که دستگاه قضا از نقد استقبال می‌کند و حبس زدایی بخشی از اصلی‌ترین برنامه‌های رییس قوه قضاییه است.

 

** مصدق اما گریزی هم به برنامه عملیاتی علی صالحی دادستان تهران برای ایجاد تحول در حوزه قضایی تهران بزرگ زد و گفت: من برنامه آقای صالحی را مطالعه کردم و در طول پرواز به بندرعباس نیز درباره آن صحبت کردیم. به نظرم اگر ۵۰ درصد این برنامه هم محقق شود، خیلی خوب است ولی ایشان قول داده‌اند که در ظرف ۶ ماه تحول بزرگی رقم بخورد و این برای تهران که ۲۵ درصد کل پرونده‌های قضایی در آن است، اهمیت زیادی دارد.

 

** معاون اول قوه قضاییه از روسای دادگستری سراسر کشور نیز خواست تا برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای بندهای ۶ گانه حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب داشته باشند و ۶ ماه آینده گزارش دهند که چه کرده‌اند؟ او در عین حال در پایان سخنانش تأکید کرد که روزنه‌های امید بیش از هر زمان دیگری تقویت شده و روزهای خوبی در پیش است.

** برای اعطای حکم مجتبی قهرمانی، علاوه بر معاون اول قوه قضاییه و حجت الاسلام عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان، دو نماینده (مرادی و آرامی)، استاندار و امام جمعه اهل سنت بندرعباس و مدیرکل اطلاعات هرمزگان نیز بر روی جایگاه فراخوانده شدند و مجتبی قهرمانی هم حکم خود را تحویل گرفت و هم تابلویی از چهره حاج قاسم سلیمانی به علی صالحی هدیه کرد.

 

** قهرمانی جوان ترین رییس دادگستری در کل کشور سخنران پایانی مراسم بود. او با اشاره مکرر به تلاش‌های شبانه روزی خانواده قوه قضاییه در هرمزگان بر ضرورت تقویت معیشت کارکنان و قضات استان تأکید و خاطرنشان کرد: در دوران جدید تحول و در گام دوم انقلاب و با یاری خدا و با همت قضات و همکاری دولت انقلابی، الگوی خدمت رسانی مطلوب کشور خواهیم بود.

 

** نکته جالب حضور خانواده بسیاری از قضات و از جمله خانواده رییس جدید دادگستری در سالن مراسم بود. خانواده شهدای مدافع حرم، خانواده شهدای اخیر نیروی انتظامی و خانواده شهدای دفاع مقدس از دیگر میهمانان برنامه امروز بودند. قهرمانی در خلال صحبت‌هایش از سه همکار متوفی دو سال اخیر در دادگستری هرمزگان نیز تجلیل کرد.

** روسای کلانتری‌ها و روسای پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی نیز دیگر میهمانان مراسم امروز بودند.

 

** هنوز به وقت اذان مغرب به افق بندرعباس نرسیده بودیم که مراسم پایان یافت. این شاید کوتاه‌ترین برنامه مختصر و مفید معارفه یک مسؤول عالی استانی در هرمزگان است که در حدود یک ساعت پایان می‌یابد تا شاید الگویی برای دیگر برنامه‌های معارفه نیز باشد.

 

** قهرمانی حالا رییس کل دادگستری هرمزگان و هرمزگان چشم انتظار دادستانی در قد و اندازه قهرمانی است. دادستانی که بتواند در تراز او شجاعت داشته و با حمایت قهرمانی همان نقش او را در جایگاه مدعی العموم که مردم هرمزگان تا پیش از او با آن غریبه بودند، ایفا کند.

 

خبرنگار: مهدی خسروی

عکاس: رضا فتحی مقدم 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا