سیاسی

حجت‌الاسلام خسروپناه تأکید کرد: ضرورت تدوین سند ایرانیان خارج از کشور

حجت‌الاسلام خسروپناه تأکید کرد: ضرورت تدوین سند ایرانیان خارج از کشور

– اخبار سیاسی –

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از روابط عمومی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه کارگروه بررسی آخرین وضعیت تدوین سند راهبردی ایرانیان مقیم خارج از کشور که در محل دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: درباره امور ایرانیان خارج از کشور کوتاهی کردیم و از ظرفیت فرهنگی و اقتصادی آنها بهره نبردیم، خیلی آرزویشان این است بیایند ایران کار خیر انجام دهند، اما راهکار آن فراهم نیست.

حجت‌الاسلام خسروپناه: جهاد تبیین تلاش مستمر در برابر تحریف دشمن است

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت دانشمندان و نخبگان ایرانی در خارج از کشور نیازمند برنامه‌ریزی به‌دور از تنگ‌نظری هستیم و نباید این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شود.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر رویکردهای فرهنگی درباره مسائل ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: باید نسبت به نظام مسائل ایرانیان خارج از کشور رویکرد فرهنگی داشت در این زمینه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند راهبردهای لازم را ارائه دهد و در تدوین سند از این منظر به وزارت خارجه کمک کند.

وی تأکید کرد: سند راهبردی ایرانیان خارج از کشور باید به‌سرعت نوشته شود چرا که افراد زیادی تمایل دارند که به ایران برگردند و در حوزه‌های مختلف علم، فناوری و فرهنگ و اقتصاد مشغول به فعالیت شوند.

ایجاد میز ایرانیان خارج از کشور در دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، نیز در این نشست با تأکید بر رویکرد همدلانه گفت: امروز نیاز داریم که این سند به‌سرعت تصویب شود و ازآن‌جایی که حوزه بزرگی است به هماهنگی و تعامل بین‌دستگاهی نیاز دارد.

وی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به‌عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی قلمداد کرد و گفت: این سازمان با هماهنگی هیئت امنا، سندی را در زمینه ایرانیان خارج از کشور نوشته است که می‌توان با گنجاندن منویات سایر دستگاه‌ها آن را تکمیل کرد. باید روی سازوکار با همدیگر توافق کنیم تا چند ماه آینده سند ملی ایرانیان را داشته باشیم.

دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحول بزرگی در دبیرخانه به وقوع پیوسته است و آن این‌که ساختار دبیرخانه قرارگاهی شده است و یک میز ایرانیان خارج از کشور تشکیل شده است که به‌صورت تخصصی این موضوع را دنبال می‌کند.

در ادامه دکتر بیگدلی معاون کنسولی ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: نیاز است که سند ایرانیان خارج از کشور به‌سرعت تدوین و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای‌عالی ایرانیان آئین‌نامه و منشوری درباره ایرانیان خارج از کشور دارد که بر اساس آن عمل می‌کند با این حال نیاز است که سندی جامع درباره ایرانیان خارج از کشور تدوین شود.

بیگدلی عنوان کرد: اگر سند در شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور و ادامه در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد منجر به تقویت ابعاد موضوع می‌شود.

عامری، نماینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سند ایرانیان خارج از کشور گفت:‌ سند مهندسی فرهنگی یک میثاق ملی است، یکی از راهبردهای این سند مربوط به ایرانیان خارج از کشور است که نیاز به سند مکمل دارد، به‌همین دلیل نیاز است که سند ایرانیان خارج از کشور از طریق شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نوشته شود و خواستار شد که این سند با مشارکت حداکثری دستگاه‌های ذی‌نفع نوشته شود.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا