کرمان

حجت‌الاسلام رفیعی: نباید به آموزش و پرورش نگاه مصرفی داشته باشیم

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، عصر امروز همایش رهروان شجره طیبه با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش در سالن شهدای دانش‌آموز آموزش و پرورش رفسنجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این همایش با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها اظهار کرد: همه ما در زندگی با یک‌سری انتخاب‌هایی مواجه‌ایم، انتخاب غذا، محل زندگی، همسر، دوست، رشته دانشگاهی، حتی انتخاب دین و … اما نمی‌شود انسان همه چیز را انتخاب کند، انتخاب از نظر قرآن زمانی ارزش دارد که عالمانه و آگاهانه باشد، نه از روی ترس و برای سود و نه از روی لجاجت، که اگر اینگونه باشد فایده‌ای ندارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ۷۷۹ بار در قرآن کلمه علم تکرار شده است، بعضی انتخاب‌ها اشتباهش قابل جبران است اما دینی که انتخاب می‌کنیم از انتخاب‌هایی‌ست که جبران ندارد.

رفیعی تصریح کرد: هزینه پرداخت انتخاب‌های غلط سنگین است و هرچه انتخاب غلط‌تر باشد هزینه سنگین‌تری باید پرداخت.

وی با اشاره به انتخاب‌های حضرت زهرا (س) افزود: گزینش رضای خدا بر رضای خلق در تمام مسائل، کلیدی‌ترین نوع انتخاب است. اگر کسی به این مقام رسید صاحب نفس مطمئنه است.

رفیعی ادامه داد: امروز جوانان خیلی شبهه و مشکل دارند، دینداری خیلی سخت شده است که معلمان به‌ویژه معلمان پرورشی باید برای رضای خدا در زمینه دین دانش‌آموزان کار کنند.

وی بیان کرد: نگاه به آموزش و پرورش نباید مصرفی باشد. مولدترین وزارتخانه در کشور، آموزش و پرورش است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حتی معلم شیمی، فیزیک و ریاضی باید  با علوم دینی هم آشنا باشند. امروز باید دانش‌آموزان را اقناع کرد.زمانی که معلم قوی باشد می‌تواند جلوی شبهات را بگیرد.

وی انتخاب دوم حضرت زهرا(س) را ساده‌زیستی بر تجمل‌گرایی دانست و اضافه کرد: متاسفانه با وجود مشکلات گرانی و تورم، خانواده‌ها به سمت تجمل‌گرایی و اسراف رفته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه ترجیح امام حق و نور بر مدعیان باطل امامت، انتخاب دیگر آن بانو بود، تصریح کرد: آن حضرت تا آخر ایستاد و پای ولایت علی (ع) ماند.

وی برگزیدن سخن بر سکوت را انتخاب دیگر حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: خیلی جاها ما مصلحت‌اندیشی می‌کنیم و سکوت می‌کنیم، اما ایشان سخن را بر سکوت ترجیح داد تا جلوی منکر را بگیرد. امروز تشیع را مدیون خطبه فدکیه‌ هستیم.

رفیعی انتخاب دیگر حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را ترجیح مرگ بر زندگی  برای اینکه مظالم را نبیند تا با جان خود بتواند از مسیر ولایت دفاع کند‌، برشمرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا