چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام حاجتی: ۹ دی روز تجلی بصیرت است/ در فتنه ۸۸ علمای بصیرت‌افزا اجازه انحراف ندادند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در مراسم بزرگداشت ۹دی با بیان اینکه امروز روز تجلی قدرت خداست، گفت: امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی(ع) ایران است ملت ما فرق بین شرف و شکم را می‌دانند و با تحمل سختی‌ها عَلم را تا امروز نگهداشتند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ۹ دی را باید گرامی داشت، اظهارکرد: این روز، روز تجلی بصیرت است؛ مردم باید قدر ۹ دی ماه، قدر حاج قاسم و قدر علمای بصیرت‌آفرین مانند علامه مصباح را بدانیم که در برابر دشمنان سینه سپر کردند و اجازه ندادند مردم منحرف شوند و کشور آسیب ببیند.

وی ادامه داد: مردم با بصیرت ایران در ۹ دی ماه راه را از بیراهه تشخیص دادند و راه‌شان را، حتی از برخی از عمامه‌بسرها و یاران نزدیک امام(ره) جدا کردند و فریب ظاهرا افراد را نخوردند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ایران کشوری است که دشمن همیشه به آن طمع داشته است اما هزاران نفر از همین مردم برای تشییع یک نفر به میدان آمدند.

نابودکنندگان ایران ادعای حفظ کشور را دارند

وی ادامه داد: سال ۱۲۰۶ قرارد ترکمن‌چای توسط اولین سفیر انگلیس در ایران نوشته و ۱۵ استان و هزار و ۳۶۰ کیلومتر نوار ساحلی از کشور جدا شد، سال ۱۲۷۱ و ۱۲۷۲ کل آثار باستانی کشور به فرانسه منتقل شد، سال ۱۲۷۹ شاه ایران از انگلستان پول قرض گرفت و … با این اوصاف ایرانی باقی ماند؟ حال این افراد حرف از حفظ ایران می‌زنند و از طرفی در تلاشند عید نوروز را با کریسمس عوض کنند.

حاجتی با اشاره به برشی دیگر از تاریخ معاصر ایران تشریح کرد: یک زمانی ۹ میلیون نفر در ایران بر اثر قحطی کشته شدند؛ بنادر کشور در اختیار بلژیک‌ها قرار گرفت، شاه کشور ۷ ماه کشور را برای آب‌درمانی رها کرد و به اروپا رفت، شمال ایران دست روس‌ها و جنوب کشور در اختیار انگلیس‌ها افتاد، حفاری‌های کشور دست فرانسه افتاد به طوری که امروز مهم‌ترین بخش موزه لوور فرانسه مربوط به اشیای قیمتی ایران است.

سخنران مراسم روز بصیرت شهرکرد ادامه داد: اما بعد از همه این وطن‌فروشی‌های پهلوی‌ها و غرب‌زده‌ها، نسلی پا گرفت که اهل بصیرت و ایستادگی بودند؛ مقابل فتنه‌ها ایستادند و اجازه سلطه بیگانگان بر کشورشان را ندادند؛ بماند که هنوز هم برخی از غرب‌گراها در داخل این‌ها را به مردم نمی‌گویند و دائم دنبال شبهه‌افکنی هستند؛ اما این مردم راهشان را ادامه خواهند داد.

یادآوری می‌شود، اجرای گروه سرود آوای باران، مداحی و قرائت قطعنامه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا