اخبار روز

حجت الاسلام خاتمی: تا مردم غیرت دینی دارند بی حجابی تبدیل به هنجار نخواهد شد

حجت الاسلام خاتمی: تا مردم غیرت دینی دارند بی حجابی تبدیل به هنجار نخواهد شد

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: امروز که حدود ۱۳۸۴ سال از شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد هنوز مردم در سراسر ایران عزادار امام حسین(ع)هستند و ۱۴ قرن است که خون ایشان معجزه می‌کند.

وی افزود: بقای دین مدیون امام حسین(ع) است و اگر امام حسین خون خود و عزیزانش را فدا نکرده بود از اسلام چیزی باقی نمی ماند. خون امام حسین(ع) در طول تاریخ گم نشد و یک شاهد مثال آن ثمر دادن انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بود. در سال ۱۳۴۲ آغاز انقلاب با مدد گرفتن از امام حسین (ع) آغاز شد و در سال ۵۶ و مرحله دوم انقلاب نیز حضرت امام از محرم مدد گرفت.

حمایت وزیر کشور از اقدامات فراجا درباره حجاب

حجت الاسلام خاتمی در ادامه سخنان خود در نمازجمعه تهران به افتخارات ورزشی کشورمان در هفته اخیر اشاره کرد و افزود:  از تیم والیبال جوانان کشورمان به مناسبت قهرمانی در جهان قدردانی می‌کنیم و امید داریم که این عزیزان همواره در کنار ورزش در صراط دین و معنویت باشند که راه سعادت همه ما است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تکرار اهانت به قرآن در کشور سوئد آن هم با حمایت دولت و پلیس این کشور تصریح کرد: اولا هیچ نگران نیستیم؛ بدلیل اینکه با این کارهای احمقانه از جایگاه اسلام و دین چیزی کم نمی‌شود؛ البته ملت‌های مسلمان باید دولت سوئد را از این کار پشیمان کنند. از دولت ممنونیم که سفیر سوئد را فرا خواند و از دولت و مردم عراق هم که جانانه در مقابل این اهانت ایستادند و سفیر سوئد را به سفارت آمریکا فراری داد تشکر می‌کنیم؛ دشمنان باید بدانند مقابله با قرآن هزینه دارد.

وی با بیان این نکته که به اینکه ماه محرم ماه مجالس حسینی است عنوان کرد: این مجالس سرمایه نفیس دین است و اسلام با همین مجالس زنده مانده است و احیای این مجالس امر امام صادق(ع) است؛ بر همه لازم است که این مجالس را قدر بدانند از سویی مداحان هم باید به دنبال اشعار پر محتوا باشند و عاشورای امروز را هم تبیین کنند؛ من هیچ تردیدی ندارم که امروز اردوگاه حسین(ع) اردوگاه نظام اسلامی است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: طی چند هفته اخیر دو حرکت مقدس شکل گرفت که من در این خطبه می خواهم به آن ها اشاره و تجلیل کنم؛  یکی راهپیمایی ده کیلومتری غدیر در تهران و برخی شهرستان ها بود که در آن نام و نشان امام علی(ع) را به وضوح می‌شد دید؛ این راهپیمایی حرکتی مقدس و کاملا مردمی بود؛ برخی اصرار دارند بگویند این حرکت دولتی بود اما اگر این حرکت دولتی هم می‌بود باید از چنین دولتی که این کار را انجام داده تجلیل کرد؛  برخی می‌گویند اگر این پول‌ها خرج یوز پلنگ‌ها می‌شد بهتر بود اما انسان نمی‌داند بگوید که این افراد با حضرت علی (ع) دشمن هستند یا غافل‌اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دومین حرکت مقدس تجمع‌های عفاف و حجاب از سوی بانوان بود؛ این تجمعات کاملا مردمی و جلوه غیرت دینی بانوان بود؛ آنان که از بی حجابی می‌نالند بدانند یکی از راه‌های گسترش عفاف و حجاب همین تجمعات است؛ روسای سه قوه هم دلشان از این بی حجابی‌ها خون است و اگر ببینند این تجمعات قانونی است حمایت هم می‌کنند.

وی درباره مساله حجاب عنوان کرد: من هرجا که برای سخنرانی می‌روم؛ مردم درباره بی حجابی مطالبه دارند؛ حجاب چیزی نیست که ما آخوندها گفته باشیم بلکه حجاب امر خدا است؛ اکثر مراجع حجاب را از ضروریات دین می‌دانند، یکی از حرفهایی که دشمن می‌زند این است که حجاب را آخوندها از خودشان در آورده‌اند در صورتیکه اینطور نیست؛ باید مواظب بود برخی بی حجابی را در کشور تئوریزه نکنند زیرا حجاب از بدیهیات دین است.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند بی حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است اما در عرصه نهی از منکر بی حجابی باید با برخود خوب و منطقی وارد شد. همچنین باید توجه داشت کسی که بی حجاب بیرون می‌آید مریض است و مریض را با مهربانی درمان می‌‌کنند. لذا باید برخودها مهرآمیز و انسانی باشد؛ اینها دختران همین کشور هستند و باید در مقابل بی‌حجابی آنها نهی از منکر قرآنی داشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این ملت بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده و هنوز هم شهید می‌دهند تا اسلام حاکم باشد؛ این ملت اجازه نخواهند داد کسانی بر اساس هوا و هوس احکام اسلام را مورد هجمه قرار دهند؛ همه در قبال حجاب وظیفه دارند و من به شما مردم قول می‌دهم همه سران سه قوه معتقدند که بی حجابی منکر است و همینجا از نیروی انتظامی مظلوم حمایت می‌کنم؛ زیرا این عزیزان در خط مقدم هستند و باید به وظیفه خودشان عمل کنند؛ مردم با نگرانی می‌پرسند این بی حجابی‌ها جمع می‌شود یا نه؟ من به شما وعده می‌دهم تا شما در صحنه هستید و غیرت دینی دارید بی حجابی تبدیل به هنجار نخواهد شد.

وی ادامه داد: به مسئولان می‌گویم توده مردم حجاب را می‌خواهند و خواستار آن هستند تا از گوشه و کنار این کشور بوی دین به مشام برسد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا