اخبار روز

حجم انبوه زائران اربعین در مرز خسروی/ خروج ۷۲ هزار زائر از دروازه عتبات + فیلم

حجم انبوه زائران اربعین در مرز خسروی/ خروج ۷۲ هزار زائر از دروازه عتبات + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، مرز خسروی به عنوان قدیمی‌ترین مرز با کشور عراق امسال به صورت ۲۴ ساعته میزبانی زائران اباعبدالله الحسین(ع) از استان‌های مختلف است که از راه‌های زمینی، ریلی و هوایی خود را به کرمانشاه رسانده‌اند که ایام اربعین در بزرگترین اجتماع شیعیان جهان حضور داشته باشند.

این روزها مرز خسروی شاهد حضور اقشار مختلف مردم، در سنین مختلف و با گویش‌های مختلف است و گاهی نیز خانواده‌هایی در این مرز مشاهده می‌شوند که با فرزندان خود عازم این سفر معنوی شده‌اند.

زائران اربعین با گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف هدف مشترک خود را تنها یکپارچگی و وحدت مسلمانان زیر بیرق سیدالشهدا(ع) عنوان می‌کنند و در واقع این حرکت را سپاه امام زمان(عج) در مقابل کفر می‌دانند.

خروج ۷۲ هزار زائر در ۲۴ ساعت گذشته

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ هزار و ۵۰۸ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۷۲ هزار و ۳۱۹ زائر خارج شده و ۷۱۸۹ نفر نیز وارد کشور شده‌اند که نسبت به روز قبل از آن افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق مرز خسروی ۷۱۶۱ نفر ایرانی و ۲۸ نفر خارجی بودند.۷۲ هزار و ۳۴ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۳۷۷ نفر نیز خارجی بوده است.

افزایش تردد شبانه زائران اربعین در مرز خسروی/ جابه‌جایی ۲۴ ساعته زائران از مرز منذریه عراق + فیلم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ترددهای زائران اربعین از روز جمعه همزمان با اول صفر افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون در مجموع ۲۱۶ هزار و ۵۳۴ نفر از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شده و ۱۷ هزار و ۵۹۹ نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

.

افزایش ۱۰۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کرمی گفت: در روز گذشته بیش از ۹۰۷ هزار و ۳۲۹ تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۵۴ هزار و ۵۵۷ مورد بوده و حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: از مجموع ترددهای انجام شده بیش از ۱۰۹ هزار و ۹۸۱ تردد توسط وسایل نقلیه سنگین و ۷۹۷ هزار و ۳۴۸ تردد توسط وسایل نقلیه سبک انجام شده و این میزان در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۴ هزار و ۸۰۴ و ۳۷۹ هزار و ۷۵۳ مورد بوده است.

کرمی گفت: میزان تردد وسایل نقلیه سنگین ۴۷ درصد و سبک حدود ۲۰۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعتی در ششم شهریور امسال ۳۸ هزار و ۸۲۳ و در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۸۶ مورد بوده است افزود: در روز گذشته ۲۱ هزار و ۴۱۴ اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته در صورتی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۸۴۲۶ مورد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تعداد تردد انجام شده توسط وسایل نقلیه ورودی به محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۷۸ هزار و ۴۳ بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۳ هزار و ۵۴۴ مورد افزایش داشته است.

کرمی عنوان کرد: همچنین بیش از ۶۸ هزار و ۲۱۲ وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خارج شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۳ هزار و ۵۱۶ مورد حاکی از افزایش در این زمینه است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا