علمی و فناوری

حجه الاسلام طائب متهم کرد: سه حربه خطرناک دشمن در پوشش بازی های کامپیوتری

حجه الاسلام طائب متهم کرد: سه حربه خطرناک دشمن در پوشش بازی های کامپیوتری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در سال های اخیر بازی های کامپیوتری فراتر از بحث سرگرمی به بستری برای درآمدزایی بدل شدند و اینگونه عده زیادی از جوانان و نوجوانان به عنوان گیمرهای حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند و از طریق بازی های آنلاین درآمدزایی هم دارند. تنها برای بازی فیفا آن هم در نسخه غیر اوریجینال در سال گذشته تخمین ها از عدد ۴ هزار میلیارد تومان حکایت داشت.

این بازار بقدری داغ و پر طرفدار شده که بحث درباره بازی های کامپیوتری درطول رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری هم بین نامزدها داغ بود همان جا بود که سید ابراهیم رییسی وعده داد اینترنت را در شرایطی نگه می دارد که گیمرها بتوانند بازی های شان را بدون دردسر ادامه دهند.
با این وجود از ابتدای امسال اما پس از انتقادهای تند صدا و سیما به بستر پخش آنلاین و استریم آپارات گیم و ایرادات اخلاقی به این بستر پخش که منجر به تعطیلی و تهدید به تعطیلی آن شد ، همچنین وقوع ناآرامی های مهرماه و سپس اتفاقات تلخ ماه پاییز کشور ، این فشارها بیشتر شدند. چند چهره سرشناس نظامی ، چند عضو ستاد امر به معروف و چند روحانی و نماینده مجلس از نقش این بازی ها در تحت تاثیر قراردادن نوجوانان کشورمان سخن گفتند و اینکه بسیاری از نوجوانان دستگیر شده فکر می کردند آنچه در خیابان انجام می دهند بخشی از بازی های کامپیوتری شان است.

حتی در اعترافات پخش شده از متهمین بازداشت شده هم نکاتی درباره این تاثیر پذیری دیده می شد اما حالا و این بار حجه الاسلام حسین طائب در گفت و گو با خبرگزاری فارس به تشریح بازداشت باند اسرائیلی کد نویسی و نحوه استفاده آنها از شبکه سازی به وسیله این بازی های آنلاین سخن گفته است:« در اردیبهشت امسال به یک تیم حدود ۳۰۰ نفره تولید بازی‌های کامپیوتری برخورد کردیم. کد نویس بودند و کار کدنویسی می‌کردند و…، اما سه نفر از اینها به اسرائیل وصل بودند. ماموریت اینها در تولید بازی‌ها این بود که سه کار انجام بدهند؛ ۱- مسئله تولید هیجان، ۲- خشونت، ۳- فحشا.»

۴۱۴۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا