اردبیل

حداقل فعالیت ورزشی هفتگی چقدر باید باشد؟

فرهاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل به مناسبت روز ورزش و تربیت بدنی اظهار کرد: اهمیت ورزش نه تنها در کشور ما بلکه در کل جهان از نظر علمی اثبات شده و ورزش کردن به عنوان یک فعالیت جهانی شناخته می‌شود.

وی افزود: در سنوات بسیار دور، ورزش به عنوان یک تفریح اشرافی به شمار می‌آمد اما امروزه همه مردم موظف‌اند برای حفظ و تداوم سلامتی خود حداقل ۱۵۰ دقیقه به طور استاندارد در هفته ورزش کنند و تحرک داشته باشند.

این کارشناس ورزشی در ادامه با اشاره به شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا و کمبود فعالیت‌های ورزشی بیان کرد: کرونا هیچ تاثیری بر ورزش ندارد و ما می‌توانیم در هرمکان و زمانی فعالیت ورزشی داشته باشیم.

حسنی ادامه داد: ورزش در منزل برای شهروندان عادی و با فعالیت‌هایی مثل طناب‌زنی یا دوچرخه‌سواری میسر است. هم‌چنین دانش‌آموزان می‌توانند با قابلیتی در اپلیکیشن شاد؛ فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

کودکان امروز را با سبک زندگی دهه شصتی‌ها آشنا کنیم

این کارشناس ورزشی رشد و گسترش تکنولوژی را یکی از عاملان کمبود فعالیت ورزشی دانسته و گفت: در دهه شصت کودکان به دلیل بازی‌های سنتی و فیزیکی از سلامتی جسمانی و فیزیک بدنی مناسب برخوردار بودند اما امروزه اکثر کودکان و نوجوانان تمایلی به بازی‌های سنتی ندارند و همین دلیل باعث شده که فیزیک مناسب جسمانی را نداشته باشند.

وی گفت: از همین رو باید کودکان خود را با اهمیت ورزش برای سلامتی بدن آشنا کنیم و همراه با فرزندان، خود نیز به امر ورزش بپردازیم چرا که سلامتی جسمی و حتی روحی ما در گرو تنی سالم و شاداب است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا