گیلان

حذف زودهنگام سپیدرود رشت از جام حذفی

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، سپیدرود رشت نماینده فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال ایران امروز در جام حذفی فوتبال ایران مقابل دوکوهه اندیمشک قرار گرفت که نهایت در ضربات پنالتی از تیم میزبان شکست خورد.

سپیدرود بعد از دو سال پی‌درپی که از جام حذفی انصراف داده بود امسال در این جام شرکت کرد. سه سال پیش سپیدرود در مرحله یک شانزدهم با عبور از سد ملوان به مرحله یک هشتم رسید و آنجا با شکست یک بر صفر برابر پرسپولیس از مسابقات کنار رفت.

باشگاه یادآوران دوکوهه اندیمشک در سال ١٣٧۶ افتتاح شد و بعد از پرورش و استعدادیابی در رده‌های پایه شروع به تیمداری کزد، تیم‌ رده بزرگسالان از قهرمانی شهرستان اندیمشک و سپس قهرمان لیگ دو استان، قهرمانی لیگ یک استان و فصل گذشته نیز در سوپر لیگ استان خوزستان به عنوان نایب قهرمان جواز حضور در جام حذفی را کسب کرد، دیدارهای خانگی این‌ تیم در ورزشگاه سروندی شهر اندیمشک برگزار می‌شود.

دوکوهه اندیمشک سال گذشته نیز موفق شده بود تا در مرحله نخست جام حذفی از سد تیم زاگرس نشینان چهارمحال و بختیاری با نتیجه دو بر صفر و در مرحله بعد تیم پیام خراسان را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد، در گام سوم برابر شهدای بابلسر در بابلسر با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شود و سرانجام با شکست یک بر صفر برابر شهرداری ماهشهر از جام حذفی کنار رفت. این تیم فصل جدید در مرحله اول جام حذفی در دیدار خارج از خانه با نتیجه چهار بر صفر مقابل تیم پرشین کیش به برتری رسید.

ملکشاهی سرمربی تیم دوکوهه اندیمشک، حامد شاهرخیان، اسماعیل پورحسینی، رضا رومیانی، محمد مردیان، فرشاد بالایی، علی بارانی، علی راهداری، میلاد دارابی ، فیروز ولی نژاد، فرشاد بهاروند و سامان غلامی فر را در ترکیب تیمش قرار داده بود.

حسن اشجاری سرمربی سپیدرود رشت  نیز مصطفی زینعلی، مهیار نوری، امیرحسین صالحی ماهان سروی، اویس کرد جهان، آرین نصیری نژاد، رضا عاشوری، معین تقوی، سهیل ربیع زاده، حسین آفرین زاد، امیر قلم آرا را در ترکیب سپیدرود رشت قرار داده بود.

نیمه نخست دو تیم که یک بازی کم افت و خیزی بود در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم اشجاری با سه تعویض زودهنگام بار تهاجمی بیشتری به تیمش داد که مهمترین اتفاق این نیمه ارسال خطرناک عاشوری در دقیقه ۶۰ بود که توپ در دهانه دروازه با ضربه نوری به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸ خطای واضح علی راهداری مدافع اندیمشک بر روی آرمان مردانی داخل محوطه شش قدم را داور با بی‌تفاوتی از کنارش عبور کرد تا یک پنالتی آشکار سپیدرود خورده شود.

در نهایت حملات پراکنده سپیدرود روی دروازه میزبان راه به جایی نبرد تا این دیدار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

سپیدرود ۱۵ دقیقه نخست وقت‌های اضافی را توفانی آغاز کرد و روی دروازه میزبان خیمه زد که حاصلش چندین موقعیت خطرناک برای سپیدرود بود. در دقیقه ۹۳ وقت‌های اضافه اول شوت علی بیجاری با برخورد به تیرک دروازه راهی اوت شد.

مهمترین موقعیت گلزنی سپیدرود در دقیقه ۱۰۵ بدست آمد که سانتر اویس کردجهان با ضربه سر مهیار نوری با فاصله چند سانتی متری از بالای دروازه میزبان به خارج فرستاده شد.

نیمه دوم وقت‌های تلف شده کمی از فشار حملات سپیدرود کاسته شد تا در نهایت علی رغم یه و سر و گردن بالاتر بودن از اندیمشک مسابقه برای شناخته شدن تیم پیروز به ضربات پنالتی کشیده شود.

تیم سپیدرود علی رغم شایستگی و یک و سروگردن بالا بودن از تیم میزبان در نهایت در ضربات پنالتی برابر میزبان از جام حذفی خداحافظی کرد.

اتفاقات ویژه:

۱- مسابقه سپیدرود با تیم دوکوهه اندیمشک در جام حذفی از شبکه استانی خوزستان پخش می‌شود تا بعد ۴۴۷ روز هواداران سپیدرود بتوانند مسابقه تیمشان را تماشا کنند.

نکته ناراحت کننده اینجاست که هواداران دو سال است به دلیل شیوع کرونا از حضور در ورزشگاه و دیدن بازی های تیم محبوبشان محروم بودند.

آخرین بازی پخش شده سپیدرود از تلویزیون مسابقه‌اش برابر بادران در ۱۸ مردادماه ۹۹ در تهران بود که این بازی هم از شبکه یک استان دیگر پخش شد و آن روز سقوط سپیدرود از لیگ یک مسجل شد و دلیل عدم پخش بازی‌های سپیدرود از شبکه باران مطالبه پول از یکی از معدود باشگاه های خصوصی کشور است.

سپیدرود با ۵۳ سال قدمت و ده‌ها هزار هوادار برای اینکه مسابقاتش از شبکه باران پخش شود باید پول پرداخت کند و این در حالی است که در تنگنای شدید مالی قرار دارد و گرفتن حق پخش میتوانست بار مالی بزرگی از این تیم قدیمی بردارد و حق پخش معکوس یعنی اینکه از باشگاهها پول میگیرند به جای پرداخت.

 بیش از پانصد تماشاگر میزبان برخلاف پروتکل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا از هواداران میزبان در ورزشگاه اندیمشک حضور داشتند و وقتی به یاد می‌آوریم که در رشت ناظران چه سختگیری‌های عجیب و غریبی برای حضور تا ۱۵ تماشاگر انجام می‌دهند حسابی داغ می شویم از این حجم تبعیض به وجود آمده است.

این مسابقه با یازده دقیقه تاخیر راس ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه برگزار شد.

 شبکه باران حتی زحمت دریافت این مسابقه از شبکه خوزستان و پخش روی آنتن شبکه استانی گیلان را هم به خود نداد تا یقین پیدا کنیم که سپیدرود در خانه غریبه است!

سفر مارکوپولویی سپیدرود از صبح روز یکشنبه با حرکت زمینی از رشت به تهران آغاز شد و به علت تاخیر دو ساعته پرواز تهران – اهواز چند ساعت در فرودگاه مهرآباد معطل شد تا در نهایت ساعت یک بامداد در هتل مستقر شود.

برای دانستن هزینه‌های سنگین تیمداری خصوصی فقط کافی است بدانیم که همین یک مسابقه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای باشگاه سپیدرود هزینه داشته است!

انتهای پیام/۸۴٠٠۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا