کرمان

حذف ۲۷۳ کد رشته در دانشگاه علمی کاربردی/آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان ماه

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمدحسین امید عصر امروز در نشست خبری در کرمان اظهار داشت: برنامه راهبردی دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ به تصویب هیأت امنا دانشگاه رسیده و اجرای آن شروع شده و با توجه به تجربیاتی که از برنامه اول داشتیم در برنامه دوم تداوم برنامه‌ها و سیاست‌های  کیفیت‌گرایانه و بین‌المللی سازی دانشگاه را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: سند آمایش آموزش عالی مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی برای اولین بار در کشور تدوین شد و به‌زودی رونمایی می‌شود و همه استان‌ها برنامه پنج ساله خود را در زمینه سند آمایش ارائه کرده‌اند و به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: تدوین اولین دانش‌نامه مهارتی کشور که از سه سال پیش در دانشگاه جامع علمی کاربردی شروع شده بود، آماده شده و رونمایی اولیه در محل پژوهشکده علوم انسانی انجام شد و رونمایی اصلی آن به همراه سند آمایش در یکی دو هفته آینده انجام می‌شود.

امید بیان داشت: بعد از چند سال تلاش و پیگیری اولین دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای دوره کارورزی شش ماه خود به یکی از دانشگاه‌های مهارتی آلمان، به این کشور اعزام شد البته طبق توافقی که با کشور آلمان داشتیم باید از دو سال پیش این اتفاق رخ می‌داد اما به دلیل کرونا و قرنطینه‌هایی که در کشورها وجود داشت به تعویق افتاد و اکنون راه باز شده و این توافق‌نامه به خوبی پیش می‌رود.

وی گفت: بعد از دو سال که جشن‌های دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی تعطیل شده بود و این مراسمات به صورت مجازی برگزار می‌شد امروز در استان کرمان بعد از دو سال این جشن‌ها به صورت حضوری در محیط واقعی مهارتی در مرکز دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه وزیر علوم تحقیقات و فناوری اختیار تصمیم‌گیری بازگشایی دانشگاه‌ها را به شوراهای مدیریتی استانی داده است، عنوان کرد: از شنبه ۱۵ آبان ماه تمام کلاس‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت حضوری برگزار می‌شود .

امید بیان کرد: ما در دانشگاه علمی کاربردی مشکل سلف سرویس، خوابگاه، سرویس ایاب و ذهاب را نداریم زیرا دانشجویان ما همه بومی هستند و تجمع آنها کم است.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واکسن کرونا زده‌اند، اظهار کرد: آمار دقیقی نداریم زیرا دانشجویان حضور نداشتند و امکان ارزیابی نبود اما تمام مدرسین ما همزمان با شروع واکسیناسیون اساتید دانشگاه‌ها در اولویت دریافت واکسن قرار داشتند و اکثر اساتید واکسن زده‌اند و همچنین اغلب کارکنان مراکز علمی کاربردی واکسن زده‌اند.

امید ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب دانشجویان ما میانگین سنی بالاتری نسبت به بقیه دانشجویان دانشگاه‌های دیگر دارند هم به لحاظ گروه سنی و شغلی از قبل از شهریور ماه در اولویت واکسیناسیون قرار داشتند و تا امروز همه این‌ها می‌توانستند واکسن دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: نزدیک ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی با بالغ بر ۷۰۰ رشته مهارتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در قالب ۵ هزار و ۱۰۰ کد رشته محل در مهر ماه سال جاری در سطح کشور دانشجو گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: از سه سال پیش کد رشته‌هایی که دانشجوی کم دارند آنها را حذف می‌کنیم و فرض ما بر این است که یا بازار اشباع شده و یا موضوع آن رشته دیگر مورد تقاضای بازار نیست و تاکنون ۲۷۳ کد رشته را در سطح کشور حذف کرده‌ایم.

امید افزود: در سال جاری ۸۰۰ کد رشته محل جدید داشتیم، اکنون ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور و در استان کرمان ۷ هزار دانشجو و در سطح استان  در ۱۰۴ کد رشته مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ ماه آموزش حضوری کشور در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود و این مسئله در دنیا به این صورت نبود و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بعد از این تعطیلی طولانی مدت مشکل است اما همگی باید دست به دست هم بدهیم تا دوباره آموزش کشور فعالیت خود را مانند سابق شروع کند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا