بازار مالی

حرکت بورس به سوی کانال ۱.۵ میلیون واحدی/رشد ۳۰ هزار پله‌ای شاخص

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۱۶۲ واحد افزایش به ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۶۳۰  واحد رشد به ۲۶۶ هزار و ۸۳۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۴ هزار و ۱۷۲ واحد و شاخص بازار دوم ۵۶ هزار و ۹۴۲ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با سه هزار و ۹۱۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۵۶۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۳۲۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۱۳۵ واحد، گروه صنعتی و معدنی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۳۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۴۹۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۷۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۵۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۵۴ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۸۹ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۸۹ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی (وسرضوی) با ۷۸ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۵۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری البرز (والبر) با ۵۴ واحد و خوراک دام پارس (غدام) با ۵۴ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه دارویی برکت (برکت)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و پالایش نفت اصفهان در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۸۷ میلیون و ۸۹۳ هزار برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۲۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۶ میلیارد و ۸۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰۰ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)،  پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، صنعتی مینو (غصینو) و فرابورس ایران (فرابورس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، پخش البرز (پخش) و شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا