به گزارش خبرگزاری برگزیده، در ادامه واکنشهای مسئولان و نمایندگان حزب الله به توافق ننگین دولت لبنان با رژیم صهیونیستی، حسن فضل الله، نماینده ارشد فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان امروز در سخنان جدید خود اعلام کرد: سرنوشت ما به عنوان یک جامعه مقاومتی این است که همچنان در برابر ظلم و اشغالگری بایستیم و استوار بمانیم و تاریخ ما پر از فداکاریها برای یک زندگی با عزت و کرامت و آزادی است.
دولت لبنان کنار صهیونیستها ایستاده و سند تسلیم را امضا کرد
بنابر روایت تسنیم، حسن فضل الله افزود: بنابراین ما مجبور شدیم سلاح را برای دفاع از وجود خود و آزادسازی سرزمینمان به دست بگیریم؛ زیرا دولتی نداشتیم که مسئولیتهای خود را بر عهده بگیرد و به وظایفش عمل کند و دولت کنونی ما مانند دولتی که در سال ۱۹۸۲ روی کار بود، از اشغالگران جانبداری میکند و امروز ما دولتی به معنای واقعی که به مردم خود اطمینان خاطر دهد و یا از آنها محافظت کند، نداریم.
وی تاکید کرد: امروز کسانی در راس قدرت لبنان قرار گرفتهاند که وفاداری به خارجیها را بر منافع مردم خود اولویت داده و سند تسلیمی را امضا کردند که مفهوم یک دولت ملی مستقل را نادیده میگیرد. متاسفانه این دولت هیچ ابایی از فروختن جنوب لبنان و مردم آن و تبرئه اشغالگران از جنایات گذشته، حال و آینده ندارد. این دولت با نادیده گرفتن قانون اساسی و منشور ملی، پایههای حاکمیت کشور را تضعیف و قوانین ملی را نقض کرده و به ریاکاری سیاسی، دروغگویی و جعل حقایق و سوابق پرداخته است.
این نماینده پارلمان لبنان اظهار داشت: دولت تصور میکند که با حمایت آمریکا میتواند موازنههای ملی را در لبنان مختل کند و یک مولفه را کاملا به حاشیه براند تا سرنوشت جنوب لبنان را دستکاری کند و این منطقه را به عنوان هدیه رایگان به نتانیاهو بدهد، به او مشروعیت بدهد تا خون مردم لبنان را بریزد، سرزمین ما را اشغال کند و قول خلع سلاح مقاومت را بدهد. این مانند رویای بهشت شیطان است؛ زیرا دولت لبنان چارهای جز تایید هر آنچه که دشمن به آن دیکته میکند ندارد.
خیانت دولت لبنان انگیزه مقاومت برای حفظ سلاح را بیشتر میکند
حسن فضل الله گفت: اگر نتانیاهو میخواست این توافق را بنویسد، نمیتوانست آن را بهتر از آنچه که دولت لبنان با طرف آمریکایی برایش نوشتهاند، به انجام برساند. دولت لبنان در ازای دادن این امتیازات رایگان به قیمت نابودی حاکمیت لبنان، چیزی جز تعریف و تمجید صهیونیستها و تشویق کسانی که به دنبال عادیسازی روابط با دشمن اشغالگر هستند، دریافت نکرده است.
نماینده مذکور حزب الله ادامه داد: در برابر خیانتی که دولت لبنان علیه ملت انجام داده، امروز بیش از هر زمان دیگری ثابت میشود که سلاح مقاومت همان چیزی است که از کشور حمایت و سرزمین ما را آزاد و از موجودیت ما دفاع میکند. خیانتی که دولت لبنان انجام داده تبدیل به یک انگیزه اضافی برای ما میشود که از همه ابزارهای قدرت خود استفاده کنیم و حتی نسلهای جوان لبنان امروز برای دفاع از حقوق خود و مردمشان درخواست آموزش سلاح میکنند؛ زیرا در نتیجه آنچه که از مقامات خود میبینند، امیدشان را به ایجاد دولتی که قادر به محافظت از ملت خود باشد از دست دادهاند.
توافق شرمآور دولت با صهیونیستها هرگز اجرایی نخواهد شد
حسن فضل الله تاکید کرد: کاری که دولت لبنان انجام داده، ایجاد فتنه برای کشاندن کشور به هرج و مرج و منحرف کردن عرصه درگیری از جنگ با دشمن صهیونیستی به جنگ داخلی در لبنان است. این زشتترین کاری است که یک دولت میتواند انجام دهد، اما ما همچنان متعهدترین افراد به کشور و ارتش ملی خود باقی خواهیم ماند. کسانی که امروز در رأس قدرت قرار دارند، به زودی دوره آنها به پایان میرسد و میروند اما مقاومت، سلاح و مردان قهرمان آن برای آزادسازی سرزمین و محافظت از کشور باقی خواهند ماند.
این نماینده فراکسیون مقاومت اظهار داشت: آرمان ما یک آرمان ملی است و به سرنوشت لبنان مربوط میشود و ما میخواهیم تنوع مؤلفهها، استقلال و آزادی کشور را حفظ کنیم و هرگز اجازه اجازه نمیدهیم که این موضوع تبدیل به یک مسئله فرقهای یا مذهبی شود. فضای مقاومت در سراسر لبنان گسترش یافته و ما به عنوان شیعیان افتخار میکنیم که در خط مقدم فداکاری برای کشور قرار داریم. در کنار ما قهرمانانی از سایر فرقهها نیز وجود دارند که با وجود همه بحرانها و چالشها در اصول خود ثابت قدم میمانند و از معامله در مورد آرمان خود خودداری میکنند.
وی افزود: توافق تحقیرآمیز و شرم آوری که توسط مقامات لبنانی امضا شده، هرگز به اجرا در نخواهد آمد، دست ما روی ماشه خواهد ماند و ما به مسیر مقاومت خود برای رسیدن به اهدافمان ادامه خواهیم داد. ما هرگز از حق مشروع خود برای دفاع از مردم و احترام به خون شهدا دست نخواهیم کشید و دارای نقاط قوت داخلی زیادی هستیم که ما را قادر میسازد در برابر همه توطئهها بایستیم.
حسن فضل الله گفت که توافق ننگین دولت لبنان با دشمن صهیونیستی در راستای تلاشی بیهوده برای مانع تراشی در تفاهمنامه ایران و آمریکاست که در آن، جمهوری اسلامی ایران در بند اول توافق بر لزوم توقف جنگ در لبنان و عقب نشینی صهیونیستها از خاک این کشور تاکید کرده است. اما همه این تلاشها شکست میخورد و نه نتانیاهو و نه دولت لبنان قادر به متوقف کردن این مسیر نخواهند بود و هر توافق ایرانی- آمریکایی شامل لبنان میشود.
ایران به لبنان متعهد است و دولت لبنان از معادلات کنار گذاشته میشود
وی تصریح کرد که ایران به لبنان متعهد است و هیچ توافقی که خروج رژیم صهیونیستی از لبنان را تضمین نکند امضا نخواهد کرد. اکنون ما یک معادله منطقهای داریم که از تنگه هرمز تا باب المندب امتداد دارد و به روستاهای جنوب لبنان در خط مقدم ما میرسد. دولت لبنان یک دولت بازنده و شکست خورده است که از معادلات منطقه کنار گذاشته خواهد شد، اما مردم ما پیروز هستند و خون شهدای ما پایدار خواهد ماند و به خواست خدا، موفقیتهای پی در پی برای ما رقم خواهند زد. آینده متعلق به ماست و مقاومت همچنان باقی خواهد ماند.
دولت لبنان یک کارت سوخته در پروژه آمریکایی-صهیونیستی است
از طرف دیگر ، ایهاب حماده، دیگر نماینده برجسته فراکسیون حزب الله هم به نوبه خود در همین زمینه اظهار داشت که ربط دادن عقب نشینی صهیونیستها به خلع سلاح حزب الله در توافق ننگین سه جانبه میان دولت لبنان با آمریکا و رژیم صهیونیستی، به معنای مرتبط کردن عقب نشینی اسرائیل با چیزی است که هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
ایهاب حماده امروز در جریان یک مراسم یادبود در منطقه بقاع اظهار داشت: این توافقنامه دعوت آشکار به فتنهای است که پروژه صهیونیستی- آمریکایی میخواهد آن را در لبنان اجرا کند. این پروژه همه اهرمهای خود را از دست داده و اکنون تنها یک کارت دارد؛ یعنی دولت لبنان. اما این کارت هم از همان ابتدا سوخته و از بین رفته است و بنابراین توافق مذکور مرده به دنیا آمده و هیچ ارزشی ندارد.
ایران هر زمان لازم باشد از اهرم قدرت خود برای حمایت از لبنان استفاده میکند
این نماینده حزب الله تاکید کرد که ایران از موضع پیروزی و قدرت خود جنوب لبنان را به معادل عینی تنگه هرمز و اولین موضوع در دستور کار مذاکرات خود با آمریکا تبدیل کرد. بنابراین هر زمانی که لازم باشد ایران مجدداً از اهرم فشار خود استفاده کرده و تنگه هرمز را میبندد و آن زمان ببینید که آمریکاییها و صهیونیستها میخواهند چه کار کنند.
وی خاطرنشان کرد: توافقی که دولت لبنان منعقد کرده صرفاً جوهری روی کاغذ است و حتی ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده را هم ندارد. مقاومت بعد از همه توطئهها همچنان به مبارزه ادامه داده و هنوز هم مبارزان ما در میدان میجنگند. دولت لبنان باید بفهمد که قانون اساسی را نقض کرده و پای خود را از همه اختیارات و قوانین فراتر گذاشته است. ماده ۵۲ قانون اساسی لبنان که به رئیس جمهور اختیار مذاکره میدهد، هرگز اختیار مطلق برای مذاکره با یک طرف اشغالگر و کسانی که طبق مادههای ۲۷۳ تا ۲۸۵ قانون مجازات به عنوان دشمن طبقهبندی شدهاند و هر تعاملی با صهیونیستها را جرم میدانند، نداده است.
ایهاب حماده در پایان گفت که اگر قرار باشد قانون اساسی در لبنان به معنای واقعی اجرا شود، باید امروز همه کسانی که در امضای این توافق ننگین با صهیونیستها نقش داشتند در زندان باشند و هیچ دولتی در صورت مخالفت با قانون اساسی و میثاق ملی، مشروعیتی در لبنان ندارد.
۲۱۹
















